Jak informuje ZF TRW, firma zdobyła nagrodę za najlepszy system elektrycznego hamulca postojowego (EPB) w Indiach. Technologia wejdzie do produkcji w 2017 roku u jednego z największych producentów pojazdów, będąc pierwszym tego typu wydarzeniem na rynku indyjskim.
EPB jest całkowicie integralną częścią układu hamulcowego i poza funkcją hamulca postojowego oferuje wiele innych zalet: podaje informacje o zużyciu klocków hamulcowych, zapewnia krótszy czas potrzebny do pełnej aktywacji układu oraz zmniejsza zużycie elementów ciernych w porównaniu do systemów tradycyjnych. Dzięki funkcji wspomagania nagłego hamowania na wszystkie cztery koła (w przeciwieństwie do standardowego hamulca postojowego, który działa jedynie na oś tylną), system ma decydujący wpływ na zapewnienie bezpieczeństwa w krytycznych sytuacjach.
- W 2001 roku ZF TRW (...) wprowadziła system EPB dla takich marek, jak: Lancia, Audi, VW, a ostatnio także w modelach BMW X4 oraz BMW i8, Jeep Renegade, Fiat 500X Ford F150, Honda Accord, Nissan Qashqai, Range Rover Evoque i innych. Do dziś wyprodukowaliśmy ponad 65 milionów sztuk (...) – powiedział Manfred Meyer, global vice president Braking Ingineering.
ZF TRW oferuje szereg wersji systemu EPB, w tym standardowy, zintegrowany, który ze względu na integrację z systemem elektronicznej kontroli stabilności eliminuje oddzielną elektroniczną jednostkę sterującą (ECU), oraz EPB dla osi przednich, co jest idealnym rozwiązaniem dla segmentu pojazdów mniejszych.
- Indie zdominowane są przez segment małych samochodów wyposażonych w system tylnych hamulców bębnowych – zwraca uwagę Badri Vijayaraghavan, executive director, business development, Brakes India (partner ZF TRW – przyp. red.). - Oferta EPB dla przedniej osi otwiera wiele możliwości w zakresie instalacji EPB ze względu na korzyści związane ze skutecznością hamowania i niewielką przestrzenią wymaganą do montażu.
Komentarze (0)