Części i regeneracja

ponad rok temu  16.08.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

ZF zwiększa rentowność

ZF Friedrichshafen AG utrzymało wzrostową tendencję w pierwszej połowie 2016 roku. Podczas pierwszych sześciu miesięcy br. sprzedaż wzrosła do 17,8 mld euro, a skorygowany zysk operacyjny (EBIT) wzrósł 1,1 mld euro. Do 7,2 mld euro zmniejszone zostało zadłużenie netto.

Dane biznesowe mogą być porównywane z analogicznym okresem w roku 2015 tylko w ograniczonym stopniu, ze względu na kluczowe dla tego okresu wydarzenia: przejęcie amerykańskiego koncernu TRW oraz sprzedaż 50% udziałów w spółce ZF Lenksysteme.

Nasza skorygowana marża EBIT wzrosła znacząco w ciągu pierwszych sześciu miesięcy dzięki zwiększonej wydajności operacyjnej oraz realizowanym działaniom na rzecz połączenia ZF TRW – mówi Konstantin Sauer, dyrektor finansowy ZF.

W pierwszej połowie roku sprzedaż koncernu ZF wyniosła 17,8 mld euro. Odpowiada to 5-proc. wzrostowi organicznemu przy porównaniu obecnych danych z połączonymi wynikami ZF i ZF TRW w okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2015 roku. Ponadto na wzrost miały wpływ wahania kursowe. Skorygowany efekt walutowy i inne operacje przejęć i sprzedaży wyniosły równo 2%.

Sprzedaż koncernu ZF w sektorze motoryzacyjnym wzrastała znacząco szczególnie w Europie i Ameryce Północnej. Po uwzględnieniu różnic kursowych i efektów fuzji, spółka osiągnęła niewielki wzrost organiczny sprzedaży również w regionie Azji i Pacyfiku. W przypadku dywizji technologii do pojazdów użytkowych, solidny wzrost na rynku Europejskim został zniwelowany przez słabe wyniki w Rosji i Ameryce Południowej. Ogólny znaczący wzrost sprzedaży w sektorze technologii przemysłowych jest przypisywany z jednej strony nabyciu dużych przekładni przemysłowych i skrzyń biegów Bosch Rexroth, a z drugiej wysokim stopom wzrostu w branży energetyki wiatrowej. Dla porównania, branża budowy maszyn przemysłowych wyhamowała. Około 7% sprzedaży ZF pochodziło z dywizji technologii przemysłowych.

Poziom 407 mln euro po raz pierwszy osiągnęła sprzedaż utworzonego w styczniu działu E-Mobility, w którym ZF połączyło wszystkie swoje skierowane do przemysłu motoryzacyjnego działania w sektorze elektromobilności. Według najnowszych szacunków, do 2025 roku rynek pojazdów hybrydowych i elektrycznych powinien wzrosnąć o 7-10%.

Zysk operacyjny (EBIT), skorygowany o kluczowe wydarzenia, jak koszt nabycia TRW, wyniósł 1,1 mld euro w pierwszej połowie 2016 roku. W tym samym okresie roku 2015 na EBIT znacząco wpłynęły sprzedaż ZF Lenksysteme oraz częściowy koszt nabycia TRW. Skorygowanie tych kluczowych wydarzeń pozwoliło ZF zwiększyć marżę EBIT o 1,8 punktów bazowych do poziomu 6,3%. Główną przyczyną była lepsza wydajność operacyjna całego portfolio produktów, jak również połączenie ZF i TRW. Skorygowany zysk przed odliczeniem odsetek, podatków i amortyzacji (EBITDA) wzrósł do 1,9 mld euro, co odpowiada marży EBITDA na poziomie 10,7%.

Przepływ operacyjny wolnych środków pieniężnych zmienił się na skutek przejęć i sprzedaży, wynosząc ostatecznie 401 mln euro w pierwszej połowie 2016 roku (o 229 mln euro więcej w porównaniu do roku ubiegłego). Wraz z istniejącą płynnością doprowadziło to do dalszego zmniejszenia zobowiązań z tytułu nabycia przez TRW kwoty brutto o blisko 500 mln euro. W pierwszej połowie roku zobowiązania finansowe netto spadły o 175 mln euro do poziomu 7,2 mld euro. Sprzedaż działu Engineered Fasteners & Components firmy zaowocowała przychodami w wysokości około 450 milionów dolarów. Została ona sprzedana w drugiej połowie roku (1 lipca 2016 r.), a zatem nie jest jeszcze uwzględniona w danych finansowych.

Pomimo wahań kursów walutowych, ZF spodziewa się dalszego stabilnego rozwoju biznesu w roku 2016, prognozowanej wysokości sprzedaży na poziomie 35 mld euro, około 6-proc. skorygowanej marży EBIT oraz 10-proc. skorygowanej marży EBITDA.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony