Warto wiedzieć

2 godziny temu  11.09.2025, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Zgoda klienta na ... naprawę. To ważniejsze, niż mogłoby się wydawać

Przejrzyste wyjaśnianie zakresu prac i uzyskiwanie zgody klienta przed ich wykonaniem to obecnie najważniejsze czynniki wpływające na polecanie warsztatów samochodowych w Polsce

Nowe ogólnopolskie badanie opinii społecznej zlecone przez Castrol wykazało, że prawie dwie piąte polskich właścicieli samochodów wskazuje „wyjaśnianie i uzyskiwanie mojej zgody na wszelkie wymagane prace” jako najważniejszy czynnik, który skłoniłby ich do polecenia warsztatu samochodowego rodzinie, znajomym lub współpracownikom.

Wyniki badania potwierdzają, że rekomendacje mogą odgrywać kluczową rolę w budowaniu lojalności klientów warsztatów oraz zwiększaniu ich rentowności. Co istotne, badanie wykazało, że 69% właścicieli samochodów byłoby skłonnych zapłacić więcej za usługę wykonaną w warsztacie, który został im polecony, co podkreśla, że klienci cenią jakość równie wysoko jak przystępność cenową, gdy rozważają, czym jest „dobry stosunek jakości do ceny”.

Zgodnie z wynikami badania*, 38% kierowców najchętniej poleci warsztat, który „wyjaśnia i uzyskuje moją zgodę na wszelkie wymagane prace, kontaktując się ze mną telefonicznie przed ich wykonaniem”, co podkreśla potrzebę przejrzystości przy wycenie usług. Liczba ta wzrosła z 33%, gdy Castrol przeprowadził podobne badanie w 2022 roku.

Jako czynnik wpływający na polecenie warsztatu, „wyjaśnia i uzyskuje moją zgodę” oceniany jest nawet wyżej niż „warsztat oferuje dobrą wartość” (33%) oraz „warsztat znajduje się w dogodnej lokalizacji” (25%).

Badanie podkreśla również znaczenie tego, by pracownicy warsztatu nie używali niezrozumiałej terminologii w komunikacji z klientami. Aż 34% respondentów poleciłoby warsztat rodzinie, znajomym i współpracownikom, jeśli „nie używa żargonu przy wyjaśnianiu wykonanych lub planowanych prac”.

Warsztaty oferujące samochód zastępczy — bezpłatnie lub za niewielką opłatą — były częściej polecane przez 17% konsumentów, natomiast warsztaty z krótkim czasem oczekiwania przy przyjęciu i odbiorze samochodu poleciłoby 15% uczestników badania.

- Klienci są coraz bardziej świadomi jakości, wartości i przejrzystości podczas wykonywania prac przy ich pojazdach. Nasze badanie pokazuje, że silne ukierunkowanie na klienta może wspierać rozwój biznesu i jego utrzymanie, zapewniając warsztatom powracających klientów - komentuje Henning von Rheden, dyrektor ds. marki i komunikacji Castrol w Europie.

Coraz więcej firm zajmujących się serwisem, konserwacją i naprawą pojazdów decyduje się na współpracę z marką Castrol. Warsztaty uczestniczące w sieci Q Service Castrol w Polsce otrzymują szeroki pakiet korzyści, w tym gwarancję Castrol na olej używany w pojazdach klientów, certyfikaty jakości, odzież techniczną z logo marki oraz wsparcie marketingowe i szkoleniowe — wszystko to ma na celu zwiększenie liczby klientów i budowanie ich lojalności.

Aby zgłosić swoje zainteresowanie przystąpieniem do sieci Q Service Castrol lub aby dowiedzieć się więcej o usługach, które Castrol oferuje warsztatom, odwiedź: https://qservicecastrol.eu/dolacz-do-nas/

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony