Green Oli+ to olej dedykowany pojazdom z silnikami typu start-stop oraz atom z napędem hybrydowym
Dziś dwa na trzy samochody, które jeżdżą po drogach Unii Europejskiej, wyposażone są w silniki z systemem start-stop. Technologia ta pozwala ograniczyć zużycie paliwa od 3 do nawet 12%, co przekłada się nie tylko na oszczędność, ale także ochronę środowiska poprzez znaczące zmniejszenie emisji CO2 do atmosfery. Jednak należy pamiętać, że silniki takich aut wymagają nieco innego traktowania.
Zastosowanie systemu start-stop powoduje, że liczba uruchomień silnika wzrasta nawet 10-krotnie, co jest solidnym wyzwaniem dla jednostki napędowej. Najbardziej cierpią na tym łożyska ślizgowe, których żywotność może być nawet o połowę krótsza w porównaniu do aut bez tego systemu.
Oczywiście nie oznacza to, że tego typu silniki są złym rozwiązaniem, tylko stawiają przed producentami zarówno samochodów, jak i paliw oraz olejów nowe zadania, które mają na celu zminimalizować te problemy i przyczynić się do lepszej ochrony silnika przed ewentualnymi uszkodzeniami. Właściciele takich pojazdów muszą natomiast wiedzieć, że ich silniki wymagają innego traktowania niż auta bez systemu start-stop.
Olej dedykowany pojazdom z silnikami typu start-stop oraz samochodom z napędem hybrydowym – Green Oli+ – opracowała firma Bizol. Dzięki technologii OxShield proces utleniania się oleju, a tym samym jego starzenia się, jest znacznie wolniejszy. W porównaniu do produktów konkurencyjnych Bizol Green Oil+ uzyskał dwa razy wyższy wynik punktowy w teście utleniania RBOT oraz wykazuje znakomite wyniki w innych testach, takich jak: TEOST, Sequence IIIG, Sequence VG, GFC LU-43A-11 oraz LU-36-T-14.
W produkcie zastosowano również technologię COMB LubriBoost. Nadaje ona filmowi ochronnemu właściwości żelowe, co obniża współczynnik tarcia i chroni poszczególne elementy silnika, w tym przede wszystkim łożyska ślizgowe, wydłużając ich żywotność aż do 50%, zmniejszając tym samym ryzyko awarii i niepotrzebnych, kosztownych napraw.
Komentarze (0)