Podczas gdy dla klienta szkoda zostaje załatwiona po odbiorze samochodu z naprawy, dla serwisu nie musi to oznaczać końca sprawy. Dlatego relacje między serwisami a towarzystwami ubezpieczeniowymi nie są postrzegane przez te podmioty pozytywnie.
Najczęściej spotykane problemy to stawka roboczogodziny, czas pełnych wypłat, stosowanie części oryginalnych, stawki za wynajem samochodu zastępczego i w efekcie liczba pozwów sądowych i odwołań.
Odpowiadając na potrzebę poprawy relacji rynkowych, Polska Izba Motoryzacji od kilkunastu realizuje badanie „Złoty Zderzak”, którego wyniki są oceną współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi. Badanie to obejmuje szereg zagadnień z procesu likwidacji szkód.
– „Złoty Zderzak” to jedyne w Polsce badanie, w którym warsztaty naprawcze oceniają firmy ubezpieczeniowe – mówi Ewa Rosik z Polskiej Izby Motoryzacji. – Klient naprawiający swój samochód w warsztacie często wybiera opcję naprawy bezgotówkowej i chce, by to warsztat w jego imieniu załatwił wszelkie formalności z ubezpieczycielem. W praktyce oznacza to, że klient jest w serwisie tylko dwa razy: zostawia rozbity samochód, a potem odbiera naprawiony. Wobec tego często nie zdaje sobie sprawy, ile pracy wykonuje za niego warsztat. Dlatego ocena procesu likwidacji szkód dokonywana przez warsztaty jest obiektywna i rzeczowa. To właśnie po tym, jak jest likwidowana szkoda, można poznać, jak profesjonalny jest ubezpieczyciel i czy rzeczywiście dba o bezpieczeństwo swoich klientów.
Badanie „Złoty Zderzak” przeprowadzone zostanie we współpracy z Centrum Badań Marketingowych Indicator. Wyniki poznamy podczas XII edycji Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych, które odbędzie się 5 grudnia 2017 r. w Warszawie.
Komentarze (0)