Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Zmiany na rynku opon zimowych
Popularność opon zimowych w Polsce stale rośnie – obecnie udział ich sprzedaży opon wynosi 47 proc. Polscy kierowcy mają coraz wyższe wymagania co do właściwości opon i przedkładają je często nad cenę produktu.

Sprzedaż opon w Polsce
Na przestrzeni ostatnich lat (2003-2006) ogólna liczba sprzedanych opon do samochodów osobowych, 4x4 i dostawczych rosła średnio o 9,2 proc. każdego roku. W związku z coraz większymi wymaganiami klientów i coraz wyższą mocą samochodów jeżdżących w Polsce, zmienia się także struktura sprzedaży na rynku opon. Coraz popularniejsze staje się ogumienie segmentów Premium i Medium, które zwiększają swój udział w rynku o 2-3 punkty procentowe rocznie. Pomimo że opony z segmentu Budget stanowią wciąż aż 57 proc. sprzedaży, to potencjał zawarty w wyższych segmentach i stosowane tam technologie powodują, że jest to najbardziej interesująca część rynku.

Rynek ogumienia - nowe segmenty.

Wzrost sprzedaży zimówek
Rosnąca świadomość kierowców odnośnie bezpieczeństwa na drodze powoduje, że opony zimowe są coraz bardziej popularne. Ich sprzedaż w latach 2005-2006 wzrosła aż o 18 proc. Udział tzw. zimówek stanowi obecnie 47 proc. całego rynku.
- Kierowcy, którzy spróbują jazdy na oponach zimowych, doceniają ich zalety i zwykle korzystają z nich już także w następnych latach. To sprawia, że sprzedaż opon zimowych wzrasta, a ich udział w rynku będzie z pewnością jeszcze większy - mówi Wojciech Woliński, analityk rynku z Michelin Polska S.A.

Parametry ogumienia
Bardzo ważne są także zmiany w strukturze popytu na opony zimowe. Tak jak w przypadku opon letnich, kierowcy i ich samochody mają coraz większe wymagania co do parametrów ogumienia. W latach 2001-2006 udział w rynku opon o indeksie prędkości H (do 210 km/h) – czyli do samochodów o ponadprzeciętnych osiągach - wzrósł z 7 do 11 proc. Zauważalny jest też wzrost zainteresowania oponami zimowymi z indeksem prędkości V (do 240 km/h) – czyli przeznaczonymi do samochodów sportowych. Pomimo że jeszcze kilka lat temu sprzedaż tych opon była niemal niezauważalna, to obecnie stanowi już 1 proc. całego rynku zimowego i wciąż się zwiększa.

Rynek ogumienia do aut osobowych.

- W przypadku opon zimowych możemy mówić o narodzeniu się nowych segmentów. Jeszcze kilka lat temu nie produkowano opon zimowych o średnicy 18 i 19 cali. Teraz ich obecność w ofercie marek Premium jest rzeczą naturalną – mówi Wojciech Woliński. Grupa Michelin ma bardzo duży udział w rozwoju segmentów Premium i Medium wśród producentów zimówek. Co czwarta taka opona sprzedawana w Polsce pochodzi z francuskiego koncernu. W tym roku Michelin zaprezentował dwa nowe modele, które dzięki innowacyjnym rozwiązaniom wyznaczają nowe standardy w zimowej klasie Premium. Są to Michelin Pilot Alpin PA3 – do aut sportowych oraz Primacy Alpin PA3 – do samochodów komfortowych o podwyższonych osiągach.

Na podstawie raportu firmy Michelin.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony