Warto wiedzieć

11 miesięcy temu  23.05.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

zmodernizowany Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 może być wyposażony w nowoczesne systemy wspomagające kierowcę – zarówno zwiększające komfort jazdy, jak i podnoszące bezpieczeństwo. Część z nich, m.in. systemy Front Assist i Lane Assist, należy do wyposażenia seryjnego, niektóre są dostępne za dopłatą (np. system Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej czy Park Assist), a jeszcze inne będą dostępne „na żądanie”.

Nowy Volkswagen ID.3 wyposażony jest w najnowsze oprogramowanie, zapewniające lepszą wydajność i umożliwiające zdalne aktualizacje (over-the-air). Dzięki niemu kierowca będzie stale korzystać z aktualnej wersji, a także może uruchomić funkcje, które nie były wybrane podczas konfiguracji. W ten sposób Volkswagen umożliwia klientom elastyczne reagowanie na ich potrzeby i korzystanie z usług i funkcji „na żądanie”. Jakich funkcji? Na przykład systemu nawigacji oraz dwustrefowej automatycznej klimatyzacji, która elektronicznie reguluje temperaturę powietrza, natężenie nawiewu i jego rozdział.
Dzięki integracji danych nawigacyjnych i rozpoznawaniu znaków drogowych nowy ID.3 może dynamicznie dostosowywać się do otoczenia. Technologia V2X sprawia, że Volkswagen przenosi bezpieczeństwo na zupełnie nowy poziom. Dane z kompatybilnych pojazdów na drodze oraz sygnały z infrastruktury w promieniu do 800 m mogą być interpretowane w ułamkach sekundy, ostrzegając kierowcę o nagłej zmianie pogody, zagrożeniach, wypadkach i korkach.
System wspomagania kierowcy Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej ma wiele atutów. W połączeniu z adaptacyjnym tempomatem (ACC) przy prędkości od 0 km/h aż do prędkości maksymalnej oraz systemem Lane Assist ten układ może korzystać z dwóch sprawdzonych systemów, które są ze sobą w pełni zintegrowane.
Podczas jazdy na autostradach Travel Assist może aktywnie wspomagać zmianę pasa ruchu, jeśli kierowca tego zechce. Od prędkości 90 km/h system asystujący oferuje kierowcy automatyczną zmianę pasa ruchu w cyfrowym zestawie wskaźników, jeśli odpowiedni obszar wokół pojazdu jest wolny. Jeżeli kierowca naciśnie kierunkowskaz, nowy ID.3 może samodzielnie wykonać zmianę pasa ruchu.
Jeśli dostępne są dane inteligencji zbiorowej, Travel Assist potrzebuje pasów tylko przy jednej krawędzi pasa ruchu, aby utrzymać na nim pojazd podczas jazdy po drogach krajowych.
Parkowanie może być jeszcze łatwiejsze dzięki systemowi Park Assist Plus z funkcją pamięci. Oprócz pomocy w zlokalizowaniu miejsca parkingowego i wspomagania kierownicy podczas manewrowania w i poza miejscem parkingowym, system inteligentnego parkowania może odtwarzać indywidualne, wcześniej wyuczone manewry, odciążając tym samym kierowcę. System asystujący parkuje ID.3 za pomocą czujników monitorujących otoczenie – kieruje, przyspiesza, hamuje i zmienia kierunek jazdy.
 

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony