Nasze rozmowy

ponad rok temu  21.04.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Znaczne oszczędności czasu

Flotimo.pl ruszy już niebawe.  Tworzona przez ogólnopolską Grupę Martom innowacyjna platforma Flotimo, która ma szansę zrewolucjonizować rynek w zakresie zarządzania flotami samochodowymi, jest już na ukończeniu. Pytamy Łukasza Bazarewicza, prezesa zarządu Grupy Martom, o szczegóły dotyczące tworzonego e-rozwiązania dedykowanego firmom.

- Krótko mówiąc, do czego firmom może się przydać Flotimo?
Flotimo to znaczna wygoda i niebywałe ułatwienie dla właścicieli firm posiadających floty pojazdów służbowych. Przy czym nie jest ważne, czy liczy ona 3, 5 czy 50 pojazdów. Dotąd brakowało intuicyjnych narzędzi dedykowanych głównie dla małych flot. My to zmieniamy. Wyobraźmy sobie, że kierowca naszego auta służbowego będący w innym mieście udał się do serwisu celem wymiany opon. Przy tej okazji okazało się, że jedno z kół wymaga także naprawy. W tym momencie na wyświetlaczu naszego telefonu pojawi się stosowny komunikat z prośbą o decyzję w tej sprawie i przedstawiający jej koszty. Dzięki temu, zamiast dzwonić lub wysyłać e-maile z potwierdzeniem, naprawę będziemy mogli autoryzować od razu, jednym kliknięciem.

- Czyli Flotimo ma wspomagać właścicieli w prowadzeniu biznesu...
Dokładnie tak! Dzięki naszemu rozwiązaniu przedsiębiorca nie będzie już tracił czasu i pieniędzy. Flotimo to platforma skierowana do firm posiadających od kliku do nawet kilkudziesięciu samochodów rozsianych po całym kraju, pozwalająca na bieżąco monitorować stan takiej floty, kontrolować przepływ dokumentów i oceniać racjonalność wydatków.

- Skąd pomysł na takie narzędzie. Na rynku działają przecież firmy wyspecjalizowane w tym segmencie?
Zgadza się, ale firmy zarządzające flotami skupiają swoją uwagę głównie na największych klientach. Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw są de facto pozostawieni sami sobie – muszą albo samodzielnie zarządzać flotą w dotychczasowy sposób, co jednak jest i pracochłonne, i kosztowne albo zajmuje się tym dedykowany do tego zadania pracownik. Oba rozwiązania nie są pozbawione wad. Dlatego punktem wyjścia w jej tworzeniu było przeprowadzenie pogłębionej analizy funkcjonalnej.
Współpraca w tym zakresie zarówno z klientami, jak i serwisami, które w tworzonym systemie będą świadczyć usługi, pozwoliła nam na zdiagnozowanie rzeczywistych potrzeb wszystkich uczestników procesu obsługi floty samochodowej i zaoferowanie rozwiązania, które na te potrzeby w pełni odpowie.
Konsekwencją tego było powstanie dedykowanej platformy webowej. Z uwagi na to, że tworzymy coś, czego nikt wcześniej nie zaproponował – produkt unikalny w skali nie tylko Polski, ale i całej Europy – system ten musiał zostać zbudowany całkowicie od podstaw. To było, a w zasadzie jest, gigantyczne wyzwanie zarówno na poziomie projektowania, jak i wdrożenia.


- Na co mogą liczyć klienci? Czego się spodziewać, jakich funkcjonalności, udogodnień?
Przede wszystkim Flotimo umożliwia znaczne oszczędności czasu, co jest zagwarantowane wyjątkową funkcjonalnością platformy, czyli tzw. usługą sugerowaną. Dzięki niej pojazd, który pojawi się w serwisie np. w celu wymiany ogumienia, zostanie także zdiagnozowany pod kątem ewentualnych usterek.
Sprawdzenie poziomu płynów eksploatacyjnych, kontrola zużycia klocków hamulcowych czy innych podzespołów pozwoli osobie zarządzającej flotą na uzyskanie pełnej informacji o danym aucie niejako przy okazji – bez konieczności dodatkowego odrywania kierowcy od swojej pracy.
System umożliwi zatem bieżące monitorowanie stanu floty, co będzie miało niebagatelne znaczenie w kontekście planowania kosztów i podejmowania decyzji dotyczących eksploatacji poszczególnych samochodów.
Co więcej, cały proces zostanie ustandaryzowany, dzięki czemu korzyści z tego rozwiązania czerpać będą mogły wszystkie uczestniczące w nim strony. I tak klient flotowy, dysponując informacją o usterce, w odpowiednim czasie zdecyduje o momencie naprawy, nie musząc pamiętać o systematycznej kontroli aut. Z drugiej strony, co oczywiste, serwisy będą mogły skorzystać z możliwości dodatkowego zarobku związanego z obsługą samochodu, który jest już na miejscu.

- Dziś, w dobie nowoczesnych technologii, wszechobecnych smartfonów i aplikacji mobilnych trudno sobie wyobrazić nowoczesne narzędzie pozbawione tego typu funkcjonalności.
Oczywiście nie inaczej będzie i w tym wypadku. Korzystanie z Flotimo jest intuicyjne i proste. Dzięki temu cały proces trwa nie dłużej niż standardowa obsługa w serwisie samochodowym, a oprócz tego klient będzie mógł także liczyć na szereg wartości dodanych. Jedną z nich będzie właśnie aplikacja mobilna dla kierowców pojazdów flotowych i osób zarządzających flotą. Program ten, zawierający w sobie część funkcjonalności wersji dostępnej z poziomu przeglądarki internetowej, ułatwi komunikację wszystkich uczestników procesu.

- Flotimo łączy więc przedsiębiorców posiadających floty i... warsztaty, w których mogą odbywać się wszelkie naprawy serwisowe. Wydaje się więc, że aby to przedsięwzięcie się udało, musi powstać odpowiednia baza serwisów współpracujących z wami.
Na chwilę obecną chęć skorzystania z Flotimo wyraziło już kilkadziesiąt warsztatów w największych miastach w Polsce. Cały czas prowadzone są także rozmowy z zakładami, które dobierane są ze względu na lokalizację lub zakres usług.
Mimo że sieć bazową tworzymy na podstawie własnych doświadczeń, jesteśmy także otwarci na sugestie firm, z którymi współpracujemy. Nic nie stoi na przeszkodzie, by dołączył do nas serwis, z usług którego do tej pory korzystał nasz klient. Co więcej, wszyscy na tym skorzystają, bowiem ostateczna cena pozostanie na niezmienionym poziomie, warsztat zyska kolejne obsługiwane auta, a oferowane przez nas wartości dodane dla jednej i drugiej strony cały proces zdecydowanie usprawnią.
Równolegle prowadzone są także działania mające na celu pozyskanie klientów. Wśród nich znajdują się chociażby dysponujące dużą liczbą samochodów przedsiębiorstwa z branży medialnej z Warszawy, w coraz większym stopniu zainteresowane oferowanym rozwiązaniem.
Jak prognozuje pomysłodawca Flotimo, oficjalne uruchomienie platformy z wszystkimi jej funkcjonalnościami powinno nastąpić w kwietniu br.

- Kiedy pokażecie światu gotowy produkt?
Obecnie prace programistyczne zostały już zakończone, a rozwiązanie jest w trakcie zaawansowanych testów. Oznacza to, że część klientów już dziś korzysta z Flotimo, sprawdzając, jak w praktyce wygląda zakładanie zleceń czy autoryzowanie poszczególnych operacji. Pierwsze głosy płynące z rynku są ze wszech miar pozytywne – platforma spełnia pokładane w niej nadzieje i rzeczywiście ułatwia codzienną pracę.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony