Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Znów są dotacje na ISO…
Wszyscy przedsiębiorcy motoryzacyjni już wiedzą, dlaczego warto mieć system ISO i nie ma po co, kolejny raz, ich do tego przekonywać.

JEDNAK DLA WIELU MAŁYCH, POLSKICH FIRM BARIERĄ NADAL POZOSTAJĄ KOSZTY.

Na szczęście od lipca br. polscy przedsiębiorcy znów mogą korzystać z funduszy pomocowych PHARE na wdrożenie i certyfikację systemów zarządzania jakością. Dotacje mogą sięgać do 50% kosztów wdrożenia i certyfikacji.
W związku z tym Polska Izba Motoryzacji organizuje kolejne grupy wdrożeniowe Programu “ISO 9000 – Motor Sukcesu”. Program Izby jest największym i najpopularniejszym na polskim rynku motoryzacyjnym programem wdrożeniowym. Od roku 2001 wdrożyło lub wdraża w nim ISO prawie 200 firm związanych z motoryzacją (dealerów, serwisów, producentów i dystrybutorów części itp)
Dzięki grupowym wdrożeniom i specjalizacji branżowej Program oferuje najlepszych na rynku specjalistów za bardzo atrakcyjną cenę. W przypadku otrzymania dotacji koszt wdrożenia dla firmy do 25 osób wyniesie jedynie 7 tys. PLN, a dla firm do 50 osób 8,5 tys. PLN. Certyfikacja systemu (po odliczeniu dotacji) to koszt około 4 tys. złotych.
W ramach Programu Polska Izba Motoryzacji pomaga bezpłatnie w przygotowaniu wniosków koniecznych do pozyskania dotacji funduszy PHARE na wdrożenie ISO. Dodatkowo, umowy w Programie są tak skonstruowane, że w przypadku nieotrzymania dotacji przedsiębiorca może wycofać się z realizacji wdrożenia, bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.

Jak wziąć udział w programie?

1.) Należy wejść na stronę
www.pim .org pl./PROGRAM ISO i zapoznać się ze standardową umową na wdrożenie ISO lub zadzwonić – (22) 646 08 18 – dokumenty zostaną przesłane mailem lub faxem.
2.) Następnie należy wypełnić “Ankietę rejestracyjną” i przesłać je mail-em na adres: konieczny@pim.org.pl lub faxem (22) 845 25 73 najpóźniej do dnia 10 lipca 2004.
3.) Następnie trzeba przygotować dokumenty potrzebne do wniosku o dotację PHARE:
- kopie dokumentu rejestrowego (KRS nie starszy niż 3 miesiące lub wpis do ewidencji);
- kopie bilansu i rachunku firmy za rok 2003 (jeśli nie prowadzą Państwo pełnej księgowości, należy wypełnić specjalne “Oświadczenie finansowe”)
4.) O spotkaniach w celu podpisania umów i wniosków o dotacje PHARE uczestnicy Programu zostaną powiadomieni indywidualnie.

Ważne daty:
do 10 lipca – termin zgłoszeń do Programu
do 20 lipca – podpisywanie umów
i aplikacji o dotacje PHARE
do 30 lipca – termin składania wnios-ków o dotacje
październik 2004 – ostateczne rozpatrzenie aplikacji o dotacje
październik/listopad 2004 – rozpoczęcie wdrożenia ISO w Państwa firmie
kwiecień/maj 2005 – zakończenie wdrożenia i certyfikacja

Dlaczego warto mieć ISO?
- ISO tworzy sprawny i przejrzysty system organizacji i zarządzania firmą
- Daje szybkie i skuteczne identyfikowanie i rozwiązywanie problemów
- Poprawia wizerunek firmy
- Powoduje wzrost wiarygodności i zaufania w oczach klientów
- Zwiększa szanse w staraniach o autoryzację
- Minimalizuje straty w kosztach materiałowych i kosztach pracy
- Daje dodatkowe punkty w przetargach

Wszelkie informacje o programie ISO:
Marek Konieczny, Polska Izba Motoryzacji, tel. (022) 845 01 40,
tel. kom. 0 600 00 32 38,
e-mail: konieczny@pim.org.pl, www.pim.org.pl


Dotacje na inwestycje:
Podobnie jak na ISO w funduszu PHARE 2002 znalazły się także pieniądze na inwestycje.


Dotacje inwestycyjne mogą być przyznawane przedsiębiorcom na rozwój działalności w oparciu o nowe urządzenia i technologie związane z rozwojem przedsiębiorstwa.

Przedmiotem finansowania może być zakup maszyn i urządzeń, sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem, patentów, sieci telefonicznej oraz wyposażenie biurowe. Środki dotacyjne nie obejmują niestety kosztów związanych z przeprowadzeniem robót budowlanych. To niezwykle ważne dotacje dla firm serwisowych i dealerskich, które dostosowując się obecnie do nowych standardów producentów, muszą bardzo wiele inwestować w unowocześnienie swoich serwisów.

Maksymalny udział wysokość i dotacji inwestycyjnych dla poszczególnych powiatów wynosi:
- 30 % kosztów kwalifikowanych realizowanych inwestycji w powiecie m. Warszawa lub powiecie m. Poznań
- 40 % kosztów kwalifikowanych realizowanych inwestycji w powiecie m. Kraków, m. Wrocław, m. Gdańsk, m. Gdynia, m. Sopot
- 50 % kosztów kwalifikowanych inwestycji realizowanych w innych powiatach niż wymienione powyżej.

- Minimalna wielkość dotacji to 2 000 Euro, maksymalna 100 000 Euro.

- Najbliższe terminy składania wniosków to 12 lipca i 16 sierpnia 2004.

- Inwestycja finansowana z dotacji powinna zostać zakończona do 15 sierpnia 2005.

Polska Izba Motoryzacji pomaga w przygotowaniu wniosków i studiów wykonalności inwestycji niezbędnych do starania się o dotacje. W ubiegłym roku udało się pozyskać dofinansowanie inwestycji dla kilku firm serwisowych na kwotę kilkudziesięciu tysięcy euro.

Co trzeba zrobić, aby skorzystać z pomocy PIM w staraniach o dotację:
1.) Do 14 czerwca należy skontaktować się telefonicznie z Działem Funduszy Pomocowych PIM (022) 646 08 16,
600 00 32 41.
2.) Do 21 czerwca trzeba podpisać umowę na wykonanie usług konsultingowych polegających na przygotowaniu dokumentów aplikacji (wniosku i studium wykonalności).
3.) Należy wydelegować jedną osobę z firmy do kontaktów z konsultantem, najlepiej gdyby była to główna księgowa/y.
4.) Przygotować niezbędne do wniosku załączniki
a) Aktualny dokument rejestrowy wnioskodawcy (nie starszy niż 6 miesięcy);
b) Aktualne sprawozdanie finansowe wnioskodawcy (bilans, rachunek zysków i strat sporządzone na koniec miesiąca, nie wcześniej niż 3 miesiące przed miesiącem złożenia wniosków);
c) Potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię PIT lub CIT, ostatnio złożonego w US.

Wnioski o dotacje złożone do 12 lipca zostaną rozpatrzone najprawdopodobniej pod koniec września 2004 r. i wtedy będzie można rozpoczynać finansowane z dotacji inwestycje.

WSZELKIE INFORMACJE O PROGRAMIE DOTACJI INWESTYCYJNYCH:

Magdalena Szczypińska, Polska Izba Motoryzacji, tel. (22) 845 01 40, tel. kom. 0 600 00 32 41 ,e-mail: szczypińska@pim.org.pl

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony