Zawodnik STAG Rally Team Daniel Duda, pierwszy w klasyfikacji Driftingowych Mistrzostw Polski, jeździ autem z instalacją autogaz marki STAG. Jego osiągnięcie ostatecznie obaliło mit o spadku mocy auta po konwersji na autogaz.
Projekt STAG Rally Team zrzesza pasjonatów motosportu próbujących swoich sił w drifcie, rajdach i zawodach na 1/4 mili. Zawodnicy w czerwonych barwach marki na co dzień zajmują się profesjonalnym montażem instalacji autogaz, w wolnym czasie poświęcając się pasji do motoryzacji.
Daniel Duda, właściciel i pracownik rekomendowanego warsztatu STAG, przygodę z driftingiem rozpoczął w 2012 r. Sezon 2019 jest przełomowy w jego karierze. Rozbudowa i tuning BMW E-30 o mocy 460 KM pozwoliły na pełne wykorzystanie umiejętności zawodnika i zdobycie miejsca na podium po trzech pierwszych rundach. Samochód poddany został nietypowej modyfikacji, jaką jest konwersja na autogaz. Ma on niewiele wspólnego ze standardowym autem, jednak przy doborze elementów instalacji autogaz warsztat zdecydował się na wykorzystanie seryjnych komponentów, które trafiają do samochodów „cywilnych”, i tylko z nich skompletował instalację. W BMW zainstalowano sterownik STAG QMax 300-8 Plus, dwa reduktory STAG R01 250 i aż 8 wtryskiwaczy o zwiększonej mocy STAG AC W031 BFC. W instalacji uwzględniono również zestaw STAG AFR, czyli kontroler szerokopasmowej sondy lambda, który umożliwia określenie składu mieszanki paliwowo-powietrznej zasilającej silnik spalinowy.
Tak wyposażony samochód bierze udział w zawodach driftowych, a inżynierowie marki STAG przyglądają się sposobowi działania poszczególnych elementów instalacji i temu, jak znoszą ekstremalne, obce zwykłej drogowej eksploatacji obciążenia. Zdobyte doświadczenia wykorzystują przy ulepszaniu produktów marki STAG.
Komentarze (0)