Axalta Coating Systems, dostawca lakierów ciekłych i proszkowych, jest oficjalnym dostawcą zespołu F1 Mercedes-AMG Petronas Motorsport. Spies Hecker, jedna z marek renowacyjnych premium należących do Axalta, od ponad czterech lat jest odpowiedzialna za charakterystyczne wykończenie mistrzowskich bolidów - Srebrnych Strzał, w tym także na najnowszego modelu Mercedes-AMG F1 W09 EQ Power+.
Obecność Axalta w Formule 1 – najbardziej prestiżowej serii wyścigów samochodowych na świecie – stanowi podstawę współpracy Axalty z partnerami z branży wyścigów w USA, Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej, w którą firma angażuje się od kilkudziesięciu lat. To umożliwia marce prezentowanie technologii oraz innowacyjnych produktów, a także ugruntowuje jej pozycję w świecie sportów motorowych – od Formuły 1, NASCAR, WEC po wyścigi z serii Formuła Student.
W przypadku bolidu Mercedes-AMG F1 W09 EQ Power+ kluczem do sukcesu jest innowacyjność, z której znane są systemy i produkty marki Spies Hecker. Ze względu na trudne warunki panujące na torach podczas wyścigów, niezwykle ważną rolę odgrywają masa, jakość i trwałość powłoki lakierniczej. I choć dział lakierniczy zespołu Mercedes-AMG Petronas Motorsport w angielskim mieście Brackley działa nieco odmiennie od zwykłego warsztatu, technologia i innowacyjne rozwiązania stosowane przez tę markę doskonale sprawdzają się także do renowacji zwykłych samochodów.
„W przeciwieństwie do standardowych warsztatów dokładnie wiemy, z jakimi kolorami będziemy pracować przez cały sezon” – mówi Andrew Moody, Head of Paint and Graphics for Mercedes-AMG Petronas Motorsport.
Poza czarnym lakierem oraz srebrnym lakierem bazowym Permahyd® Hi-TEC 480 o wysokim połysku – opracowanym przez zespół i specjalistów Spies Hecker w 2013 roku i nazwanym Stirling Silver, na cześć Sir Stirlinga Mossa, kierowcy zespołu Mercedes-Benz w 1955 r – paleta zespołu obejmuje dodatkowo cztery srebrne odcienie, określane cyframi od jednego do czterech. Żaden z nich nie jest jednak dostępny w sprzedaży.
„W ramach każdego cyklu lakierujemy około 100 różnych elementów oraz wszystkie części zapasowe zabierane na każdy wyścig. Jak widać, jest to nie lada wyzwanie. Kolor Stirling Silver mieszamy w partiach po 12 litrów, co w normalnym warsztacie byłoby niedorzeczne” – dodaje Andrew.
Choć ostateczny wygląd tegorocznego bolidu Mercedes-AMG F1 W09 EQ Power+ jest niezwykle ważny, Andrew i jego zespół muszą zawsze mieć na uwadze masę każdego podzespołu:
Dla nas wszystko obraca się wokół masy i aerodynamiki. Dopuszczalna tolerancja dla części aerodynamicznej wynosi 0,3 mm, co w przypadku większości lakierników jest wartością niemal zaniedbywalną. To, co nas jednak łączy, z całą rzeszą warsztatów lakierniczych z Europy to wiara w niezawodność, powtarzalność i szybkość aplikacji produktów marki Spies Hecker.
Komentarze (0)