Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  20.11.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Biały rządzi, czyli Globalny Raport Popularności Kolorów Samochodów 2019

Biały niepodzielnie rządzi w sercach konsumentów już dziewiąty rok z rzędu!
Szary wyprzedza srebrny i zajmuje 3. miejsce w rankingu!
Srebrny cieszy się najmniejszą popularnością od dziesięciu lat!
Szary po raz pierwszy zostaje najpopularniejszym kolorem samochodowym w Europie!

Axalta publikuje  67. doroczny Globalny Raport Popularności Kolorów Samochodów, w którym prezentuje trzy najpopularniejsze kolory samochodowe: biały (38%), czarny (19%) i szary (13%). Biały zajmuje pierwsze miejsce w światowych rankingach popularności kolorów od 2011 r.

W tym roku w pierwszej trójce zabrakło srebrnego, a jego udział na poziomie 10% jest najniższy od ponad dziesięciu lat. Wyniki ankiety wskazują też na rosnącą popularność szarego we wszystkich regionach świata. Mimo to w branży motoryzacyjnej niezmiennie królują cztery kolory – biały, czarny, szary i srebrny – które razem mają 80% udziału w światowym rynku.

Bardzo cieszymy się z tegorocznego wydania Globalnego Raportu Popularności Kolorów Samochodów. Po przeszło 65 latach badań nad preferencjami konsumentów w zakresie kolorów samochodowych jesteśmy niekwestionowanym liderem w dziedzinie przewidywania tendencji rynkowych. To dzięki nam nasi klienci mogą oferować wspaniałe samochody w najpopularniejszych kolorach – powiedziała Nancy Lockhart, Axalta Global Product Manager for Colour.

Na szczeblu regionalnym preferencje kolorystyczne zasadniczo nie zmieniły się w ciągu ostatniego roku – z wyjątkiem jednej kwestii. W Europie popularność białego spadła o 1%, a szarego wzrosła o 2%, dzięki czemu po raz pierwszy zajął on najwyższe miejsce w regionie.

W ubiegłym roku na europejskim rynku SUV-ów odnotowaliśmy wzrost popytu na kolor szary, a w tym roku popularność tego koloru w segmencie samochodów kompaktowych/sportowych wzrosła o 5%. Po raz pierwszy w Europie różne odcienie szarego – od naturalnego po bardziej wyszukane i wyrafinowane – cieszyły się większą popularnością niż biały, który od wielu lat był ulubionym kolorem w tym regionie. Europejczycy zwrócili się w kierunku szarości, aby ograniczyć szum emocjonalny, jaki towarzyszy im na co dzień oraz doświadczyć jego kojącego działania – powiedziała Elke Dirks, Axalta Colour Designer na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.

Na pozostałych rynkach pozycję lidera wciąż utrzymuje biały, a w Azji jego notowania dodatkowo wzrosły o 1%. To w ogólnym ujęciu daje mu popularność na poziomie 49%. - Chiński konsument preferuje nowoczesność i wyrafinowanie, dlatego biel jest tu oczywistym wyborem - powiedziała Annie You, Axalta Colour Designer na Chiny. Biały najwyżej cenią również użytkownicy z Ameryki Południowej i Północnej, jednak także tutaj odnotowano wzrost zainteresowania szarym.

Choć czołowe pozycje w rankingach popularności na świecie wciąż zajmują kolory neutralne – biały, czarny, szary i srebrny – dostrzegamy wzrost zainteresowania innymi barwami, które jeszcze kilka lat temu nie miały właściwie szans. Konsumenci zaczynają inaczej patrzeć na kolory samochodów, a nasza firma jest gotowa, aby wraz z branżą motoryzacyjną wyjść naprzeciw tym zmianom – mówi Nancy Lockhart.

Konsumenci z całego świata decydują się też na bardziej zróżnicowane odcienie – od zielono-niebieskiego przez morski, granatowy, lodowy niebieski, aż po denim. W ujęciu globalnym czerwony najchętniej wybierają konsumenci z Ameryki Północnej (9%), a brązowe i beżowe odcienie królują w Rosji (12%). Kolor ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów końcowych oraz branding produktu. Dlatego Axalta w dalszym ciągu będzie angażować się w rozwój kolorów i technologii dla lakierów samochodowych.

Na drogach można szybko zauważyć kolory niebieskie, czerwone i brązowe/beżowe prezentowane w spektakularnych odcieniach. Niebieski jest najpopularniejszy w Ameryce Północnej i Europie – w tym kolorze jest 10% pojazdów na tych rynkach. Dlatego znalezienie odcienia niebieskiego, który przypadnie do gustu konsumentowi, nie jest żadnym problemem – podsumowuje Nancy Lockhart.

Cały Raport Popularności Kolorów Samochodów jest dostępny na stronie: axaltacs.com/colorreport.

Wybór ciekawostek z raportu:

  • Afryka: niezmienne dużym powodzeniem cieszą się jasne kolory, takie jak srebrny i biały (łączny wynik: 58%).

  • Azja: konsumenci najczęściej wybierają białe kolory perłowe, które umacniają swoją pozycję w regionie.

  • Europa: najpopularniejszym kolorem jest szary, który ma przewagę nad białym – wieloletnim liderem na rynku.

  • Ameryka Północna: niebieski uzyskuje wynik 10%, co oznacza wzrost o 2%.

  • Rosja: ciepłe odcienie beżu/brązu stanowią 12%, więcej niż w jakimkolwiek innym regionie.

  • Ameryka Południowa: jedyny region, w którym zaobserwowaliśmy wzrost popularności koloru srebrnego (o 1%).

Globalny Raport Popularności Kolorów Samochodów Axalta po raz pierwszy opublikowano w 1953 r. Jest to najdłużej wydawana i najbardziej wszechstronna publikacja dotycząca trendów kolorystycznych. Wraz z raportem na temat trendów kolorystycznych globalni eksperci ds. kolorów w firmie Axalta tworzą historię i przyszłość kolorów w branży motoryzacyjnej. Raport daje producentom OEM lepszy wgląd w preferencje konsumentów i pozwala im podejmować świadome decyzje w kwestii kolorów samochodów.

Tagi: Axalta,

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ NAK 1 ponad rok temu Kto auto po kolorze wybiera? :D Ja tam postawiłem na rextona z silnikiem 2.2 i 181 KM bo chciałem komfortowo podróżować. A kolor ma czarny :)
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony