Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  17.07.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

Bycie bliżej klienta – firma Szpot
Strona 1 z 2

Swarzędz jest mającym niewiele ponad 30 tysięcy mieszkańców miastem położonym w województwie wielkopolskim, w odległości około 10 km od centrum Poznania. Niegdyś Swarzędz słynął z włókiennictwa. Teraz głównym towarem eksportowym jest firma Szpot.

Podpoznańskie miasto okryło się bowiem sławą na globalną skalę za sprawą Ireneusza Szpota, właściciela firmy Szpot Sp. z o.o. – autoryzowanego dealera General Motors oraz członka sieci Repanet, który to w 2011 r. stanął na szczycie najwyższej góry świata, Mount Everestu, trzymając w dłoniach swarzędzką flagę.

W promocji o charakterze lokalnym firma Szpot również nie ma sobie równych. A to za sprawą licznych przedsięwzięć – nie tylko na polu stricte biznesowym, ale przede wszystkim społecznym, w które od lat angażuje się dealer i serwis z Wielkopolski, skupiając wokół siebie liczne środowiska i media lokalne.

Takich akcji firma Szpot ma w swoim dorobku wiele. Przykładowo, 12 maja 2013 roku zorganizowała bieg „10 KM BIEG CHEVROLET SZPOT SWARZĘDZ”, zwieńczony wielkim rodzinnym festynem.

Jakie są czynniki sukcesu fi rmy działającej na rynku lokalnym?

Ireneusz Szpot: Jest ich tak wiele, że wszystkich na pewno nie jesteśmy w stanie, w trakcie jednej rozmowy, omówić. Skupię się zatem na – moim zdaniem – trzech najważniejszych. Po pierwsze – dobry produkt oferowany w odpowiednim miejscu i zgodnie z najnowszymi wymaganiami w kwestii obsługi klientów. Po drugie – stała aktywność marketingowa oraz PR-owska, bowiem rynek lokalny to także coraz to nowi potencjalni klienci. Po trzecie – stała współpraca z tak zwanym najbliższym otoczeniem, wspieranie różnych projektów dotyczących np. bezpieczeństwa, czynny udział w edukacji młodego pokolenia czy wreszcie realizacja własnych programów adresowanych do mieszkańców naszej małej ojczyzny.

Jaki wpływ na rozwój i postrzeganie biznesu – w Państwa przypadku salonów i serwisów samochodowych – ma działalność promocyjna polegająca na organizacji takich wydarzeń, jak bieg „10 KM BIEG CHEVROLET SZPOT SWARZĘDZ”?

Co najmniej istotny. Trzeba jednak dodać, że bardzo duże imprezy biegowe pomagamy realizować od ponad 10 lat, że wspomnę tylko kilka: Poznań Marathon czy Poznań Halfmarathon, których byliśmy współorganizatorami. Jesteśmy także organizatorami od 2007 roku comiesięcznych biegów z cyklu: „Biegaj z Chevrolet Szpot”, w których uczestniczyło już ponad 21.000 biegaczy.

Wracając do „10 KM BIEG CHEVROLET SZPOT SWARZĘDZ”, to warto wiedzieć, że jest to bodaj najdynamiczniej rozwijająca się impreza biegowa w Polsce. Mogę podać, że w roku 2012 na mecie zameldowało się 641 biegaczy, a w tym roku aż 1645. Nie zdziwię się, jeśli w roku 2014 przekroczymy liczbę 2500 uczestników. Liczby te to przecież w znaczącym procencie potencjalni klienci, osoby na co dzień jeżdżące samochodami. Oczywiście niewielki sens ma kontakt z uczestnikami imprezy tylko w dniu jej przeprowadzenia. Przecież rok ma 365 dni, a okazji do spotkań, skorzystania z naszych

usług, może być wiele. Warto również przyjrzeć się temu, kim są uczestnicy naszego biegu. Wielu z nich to managerowie, właściciele różnych firm, a zatem spotkanie po biegu nie musi się ograniczać do rozmów o trasie i wynikach. Dobra organizacja takiego dużego przedsięwzięcia to dla wielu osób także sygnał, że organizator jest bardzo sprawnym, dobrze zorganizowanym, a zatem wiarygodnym partnerem biznesowym. Przecież nie jest tajemnicą, że takie wydarzenia przygotowuje się miesiącami, a w ich realizacji udział bierze niemal 200 osób. Wiem także, że w tysiącach domów, setkach fi rm, w wiele dni po, a także przed, mówi się o nas, najczęściej w miłym kontekście. Takie spotkania to również doskonała okazja do pokazania naszej oferty, poznania się handlowców z nowymi potencjalnymi klientami. Przecież bieg to naprawdę nie tylko linia startu, trasa i linia mety.

Misją fi rmy Szpot jest bycie bliżej klienta. Co to oznacza w praktyce i jakie mdziałania są podejmowane, by ten postulat był realizowany?

Nie ograniczamy się do sprzedaży samochodu czy usługi „okołosamochodowej”, np. ubezpieczenia. Zależy nam na tym, aby nasi klienci cały czas czuli, że otaczamy ich opieką. Zapraszamy na premiery nowych modeli, organizujemy akcje serwisowe, zapraszamy do udziału w imprezach o charakterze rodzinnym, jak np. Rodzinne Rajdy Samochodowe, turnieje sportowe. Chcemy bowiem znać potrzeby, aby na nie szybko i skutecznie reagować. Przecież chodzi o to, aby w każdej trudnej sytuacji móc się zwrócić do znajomego konsultanta czy doradcy i wiedzieć, że pomoc nadejdzie natychmiast.

Firma Szpot jest nagradzana nie tylko za działalność społeczno-edukacyjną w regionie, ale również biznesową, jak np. Złota Firma Wielkopolski, Przedsiębiorstwo Fair Play, Godło Promocyjne Teraz Polska. Co jest kluczem do osiągnięcia sukcesu?

Codzienna dobra praca, budowanie najlepszych relacji z klientami i otoczeniem, patrzenie dalej niż czubek własnego nosa... Do tego permanentne szkolenie, podpatrywanie najlepszych, adaptowanie do naszych warunków wzorców z całego świata. Lubimy być prekursorami w Polsce, a to wymaga nie tylko odrobiny ryzyka, ale przede wszystkim dobrego przygotowania do nowych wyzwań. Jesteśmy aktywni na wielu płaszczyznach i można nas spotkać nie tylko w naszych salonach oraz stacjach serwisowych. Wiele uwagi poświęcamy edukacji komunikacyjnej najmłodszych, gdyż zdajemy sobie sprawę, że tylko umiejętne obchodzenie się z samochodem czy rowerem lub motocyklem daje przyjemność, a nie powoduje dramatów.

GALERIA ZDJĘĆ

Bycie bliżej klienta – firma Szpot
Bycie bliżej klienta – firma Szpot
Bycie bliżej klienta – firma Szpot

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony