Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  17.07.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

Bycie bliżej klienta – firma Szpot
Strona 2 z 2

W tym roku realizowany jest w firmie Szpot projekt integracji systemów informatycznych współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Czy warto jest zabiegać o środki z funduszy europejskich?

Projekt jest aktualnie w realizacji, więc efekty będą widoczne pod koniec tego roku. Przedmiotem projektu jest modyfikacja systemu ERP oraz stworzenie interfejsów komunikacyjnych składających się na system B2B, mających na celu automatyzację obsługi procesów z partnerami.

Prace będące przedmiotem projektu polegać będą na przygotowaniu i wdrożeniu ujednoliconego modelu obsługi procesów w systemie ERP w zakresie współpracy z systemami informatycznymi partnerów oraz napisaniu odpowiednich interfejsów programistycznych zgodnie z wymogami partnerów, które będą obsługiwać komunikację z nimi.

Powstały w wyniku realizacji projektu system B2B będzie zintegrowany z systemami partnerów w zakresie wymiany danych. System ten będzie standaryzował procesy zachodzące w przedsiębiorstwie, a jego podstawowym celem będzie optymalizacja czasu pracy, automatyzacja w komunikacji z systemami partnerów oraz uszczelnienie procesów realizowanych we współpracy z partnerami, co spowoduje eliminację powstawania błędów w systemie.

Celem projektu jest wprowadzenie rozwiązań, które zapewnią ujednolicenie i standaryzację obsługi procesów biznesowych w systemie ERP z partnerami oraz uruchomienie przesyłanych informacji pomiędzy systemem ERP wnioskodawcy a systemami informatycznymi partnerów, z uwzględnianiem wymagań stawianych przez każdego z partnerów. Zaplanowane działania i stworzone rozwiązanie pozwolą na wdrożenie elektronicznej wymiany informacji i dokumentów pomiędzy firmą a partnerami.

Zastosowanie wymiany elektronicznej zoptymalizuje czas poświęcany na ręczne tworzenie dokumentów i raportów, wyeliminuje konieczność jednoczesnego ręcznego wprowadzania danych do systemu partnera lub też konieczności przepisywania danych z jednego systemu do drugiego wraz z koniecznością częstej ręcznej obróbki przetwarzania danych. Efektem realizacji projektu będzie znaczne ograniczenie kosztów pracy poświęcanej na komunikację w zakresie obsługi zapytań ofertowych, obsługę zamówień, budowanie ofert sprzedażowych i raportowania ich wyników do partnerów, powodując zwiększenie wydajności pracowników i możliwość przesunięcia ich do innych obowiązków.

Jak widać z opisu założeń projektu – po jego wdrożeniu efekty będą! A wszystko z udziałem środków z UE, dzięki którym koszty realizacji projektu będą dużo niższe.

Firma Szpot należy do sieci Repanet. Co to jest za sieć i jakie korzyści wynikają z tytułu członkostwa?

Program Partnerski Repanet jest projektem mającym na celu rozwój zrzeszonych warsztatów poprzez m.in. wdrażanie nowoczesnych metod szkoleniowych ich kadry lakierniczej, efektywnej administracji i zarządzania warsztatem, promocji i reklamy, wpływ na rozwój rynku renowacyjnego – lobbing w jego sferach decyzyjnych, działania proekologiczne i mające na celu ochronę środowiska naturalnego, bezpieczeństwa i higieny pracy. Partner sieci Repanet zobowiązuje się do:

- stosowania pełnej technologii marki Standox w procesach lakierniczych wykonywanych napraw gwarancyjnych, pogwarancyjnych oraz powypadkowych,

- utrzymywania i rozwijania standardów jakościowych i organizacyjnych zdefiniowanych w procesach audytorskich Programu Partnerskiego Repanet,

- umożliwienia przeprowadzenia audytów i analiz ekonomicznych niezbędnych do określenia zindywidualizowanego procesu zwiększania rentowności warsztatu.

Firma Szpot jest autoryzowanym serwisem naprawczym samochodów aż siedmiu marek – Opel, Chevrolet, Kia, SAAB, Isuzu, Cadillac i Corvette. Jakie wyzwania dla lakierników oraz stosowanych technologii lakierniczych niesie ze sobą ten fakt?

W związku z posiadaniem licznych autoryzacji na naprawy pojazdów wyzwaniem nie tylko dla lakierników, ale całego zespołu Działu Blacharko-Lakierniczego jest wykonywanie napraw zgodnie z wymogami i technologią naprawy danego producenta.

Fakt ten wymusza ciągłe szkolenie załogi i korzystanie z najnowszych rozwiązań w technologii napraw pojazdów. Praca zgodnie z obowiązującymi w danej marce standardami napraw jest corocznie audytowana przez koncerny. Świadczymy zatem usługę na najwyższym poziomie, wykonywaną przez wysoko wyspecjalizowanych pracowników.

GALERIA ZDJĘĆ

Bycie bliżej klienta – firma Szpot
Bycie bliżej klienta – firma Szpot
Bycie bliżej klienta – firma Szpot

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony