Cieniowanie elementów jest, niestety, często problemem, szczególnie, gdy jego koszty ma pokryć ubezpieczalnia. Zdarza się, że wbrew informacjom technicznym i informacjom od producenta lakierów oraz wbrew prawidłowo przeprowadzanej naprawie, ubezpieczyciel nie ma najmniejszej ochoty zwrócić poniesione wydatki na rzecz serwisu naprawczego. Dzisiaj bowiem cieniowanie elementu należy się zawsze w sytuacji, gdy mamy do czynienia z lakierem wielowarstwowym, a więc zarówno lakierem metalicznym typu „perła”, ale również lakierem akrylowym dwuwarstwowym. Odpowiednie podparcie w dokumentacji, np. systemu Audatex, bez problemu powinno przekonać ubezpieczalnie, że takie cieniowanie elementu jest w pełni uzasadnione. Polecam, aby firmy naprawcze w kosztorysach dbały o własny interes i nie ustępowały niedouczonym likwidatorom szkód w kwestii „zapyłki”, np. w lakierze 2K Uni w uszkodzeniu typu wymiana drzwi. Niestety, spornym tematem pozostaje użycie tego typu renowacji przy naprawach elementów oraz przy wymianie elementów typu zderzak przedni, który niejednokrotnie w bardzo niekorzystny dla lakiernika sposób dolega do innych elementów. Wówczas jedyne co pozostaje, to indywidualne uzgodnienia oraz wiara w optymalny dobór koloru.[center][gallery]
mgr inż. Łukasz Szarama
Komentarze (0)