Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

Wydarzenia

19 dni temu  27.06.2018, ~ Administrator   

Cromax wspiera zespół Formuły Student
Strona 1 z 2

Cromax®, jedna z trzech marek renowacyjnych premium należących do Axalta Coating Systems, wiodącego globalnego dostawcy lakierów ciekłych i proszkowych, ogłasza współpracę ze szwajcarskim zespołem rajdowym Academic Motorsports Association of Zurich (AMZ). Zespół został założony w 2006 r. przez studentów Politechniki Federalnej w Zurychu – jednej z dziesięciu najlepszych uczelni na świecie.

Każdego roku AMZ Racing opracowuje prototyp bolidu, który bierze udział w Formule Student – serii konkursów i wyścigów organizowanych w całej Europie i uznanych na arenie międzynarodowej, w których uczestniczą studenci z uczelni z całego świata. W 2010 r. zespół AMZ, pierwszy reprezentant Szwajcarii, zaczął startować w Formule E – wyścigach samochodów elektrycznych.

Elektryczny samochód wyścigowy stworzony przez AMZ w 2018 r. – eiger, którego nazwa pochodzi od słynnego szczytu w szwajcarskich Alpach, lakierowali technicy Axalta w centrum szkoleniowym firmy, w szwajcarskim Pratteln. Wzmocnione włóknem węglowym nadwozie z tworzywa sztucznego pokryto podkładem nawierzchniowym marki Cromax - NS2602, niewymagającym szlifowania. Następnie auto polakierowano Samochodowym Kolorem Roku Axalta 2018. StarLite - perłowy biały kolor, na który studenci zdecydowali się natychmiast po obejrzeniu próbki, został uzupełniony specjalnym perłowym czerwonym. Całości dopełniły bezbarwny lakier CC6600 Cromax Pro Star Clear oraz logo Cromax, które będzie widnieć na bolidzie podczas wszystkich wyścigów.

Pracujemy w bardzo zaawansowanym środowisku inżynierskim. Dzięki AMZ mamy możliwość zastosowania wiedzy teoretycznej w praktyce. W ten sposób zdobywamy umiejętności z zakresu zarządzania, innowacyjności i pracy w zespole. Co więcej, technicy z firmy Axalta stworzyli niezwykle pozytywną i przyjazną atmosferę, która udzieliła się nam wszystkim – powiedział Nirushan Arumugam, CEO of AMZ Racing i student wydziału inżynierii.
Największym wyzwaniem z punktu widzenia marki Cromax było zrealizowanie projektu bez nadmiernego zwiększania masy pojazdu, co negatywnie wpłynęłoby na wyniki. W efekcie po aplikacji innowacyjnych produktów marki Cromax waga nadwozia wzrosła jedynie o 320 g, co jest naprawdę fantastycznym osiągnięciem – mówi Clint Kaufmann, Technical Leader marki Cromax w Szwajcarii.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 1
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony