Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

miesiąc temu  19.08.2020, ~ Administrator   

Długa droga do ostatniego etapu - polerowanie

Dobór koloru jest fundamentem udanej naprawy

Strona 1 z 2

Ostatni etap, który wieńczy prace lakiernicze, to polerowanie. Ile czasu musi poświęcić lakiernik na tę czynność, zależy między innymi od jakości powierzchni i ilości zanieczyszczeń, jakie na niej pozostały. O tym, jak wygląda powierzchnia po lakierowaniu, w największym stopniu decydują staranność i skrupulatność, z którą zostało wykonane. Ważne jest również miejsce, gdzie tę czynność przeprowadzamy.

Możemy dysponować najwyższej klasy kabiną lakierniczą, a powierzchnie elementów i tak będą zanieczyszczone. Z podobnymi problemami spotykamy się również w trakcie lakierowania produkcyjnego – niezbędna jest wtedy ingerencja osoby polerującej.

Profesjonalne wyposażenie lakierni
Wyposażenie warsztatu lakierniczego niektórym kojarzy się jedynie z pistoletami natryskowymi, kompresorem i sprzętem szlifierskim. Co prawda można wykonywać tego typu naprawy, korzystając jedynie z wymienionego zestawu, ale czy możemy wówczas mówić o pełnym wyposażeniu? Odpowiedź jest oczywiście negatywna.
W takim razie co jest niezbędne w warsztacie lakierniczym, aby uniknąć problemów, które powodują irytację lakiernika? Wielokrotnie spotkałem się z następującymi opiniami o różnych produktach: są za gęste lub za rzadkie, przez co ich nakładanie jest utrudnione. Dlatego warto wyposażyć się w kubek Forda, który pomaga zmierzyć lepkość danej mieszanki. Pamiętajmy o pomiarze temperatury natrysku: im jest wyższa, tym mniejsza jest gęstość, w niskich temperaturach jest ona zdecydowanie mniejsza. W takich przypadkach przychodzi nam z pomocą producent marki Profix, który umieszcza wszystkie niezbędne informacje w karcie technicznej produktu. W związku z tym pamiętajmy, aby prowadzić pomiar wilgotności powietrza i temperatury w lakierni. Zarówno konwencjonalne, jak i wodne materiały lakiernicze są przystosowane do określonych warunków pracy, a wiele wad lakierniczych powstaje, gdy ich nie przestrzegamy.
Następne urządzenie, które okazuje się bardzo pomocne, to miernik grubości powłoki lakierniczej. Obecne urządzenia pozwalają na pomiary powierzchni stalowych, stalowych ocynkowanych i aluminiowych. Bardziej zaawansowany sprzęt może dokonać pomiaru na powierzchniach plastikowych, niestety cena tych urządzeń ogranicza powszechne ich stosowanie. Już w momencie przyjmowania samochodu do naprawy będziemy mogli wstępnie stwierdzić, czy pojazd był wcześniej naprawiany, a po wykonaniu naprawy zbadamy, czy nie przekroczyliśmy grubości powłoki zalecanej przez producenta.
Co z doborem koloru? W tym przypadku mamy do dyspozycji innowacyjne rozwiązanie – System Profix Refinish z dyspenserem MC MIX, który jest samodzielną jednostką zastępującą mieszalnik z miksami. Rozwiązanie to niesamowicie zwiększa wydajność pracy i dokładność, a eliminuje czynnik ludzki, czyli przykładowo błąd podczas nalewania receptury. Maszyna nalewa zadany kolor z dokładnością nieosiągalną w mieszalniach, więc istnieje możliwość dozowania nawet bardzo małej ilości. Układ spektrofotometr – cloud – MC MIX jest optymalny, czyli wykonujemy pomiar za pomocą spektrofotometru ADAM 5, przesyłamy pomiar do aplikacji cloud z dowolnego urządzenia mobilnego i możemy od razu zmieszać znalezioną i dobarwioną recepturę w MC MIX.

Poleć innym

GALERIA ZDJĘĆ

Przygotowanie powierzchni to nie tylko zmywacz
Warstwa dekoracyjna to ta, gdzie jest lakier bezbarwny

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony