Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  19.07.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Jak zwiększyć zyski w warsztacie blacharsko-lakierniczym

Dziś jeszcze bardziej niż kiedykolwiek liczy się czas. Szybki i sprawny proces naprawy jest ważny dla klienta tak samo jak dla warsztatu. W dobie problemów z dostępnością części zamiennych oraz czasem dostawy niełatwo sprostać tym oczekiwaniom. Wszelkie komplikacje wpływają negatywnie na proces naprawy, a wówczas łatwiej o niezadowolenie klientów lub ich utratę. Wydłużony czas realizacji to także późniejsza zapłata za usługę, która w połączeniu z wyższymi cenami części i rosnącymi kosztami pracy niekorzystnie oddziałuje na przepływ pieniędzy w warsztacie.

Aktualna sytuacja rynkowa generuje sporo utrudnień w funkcjonowaniu warsztatów, ale stwarza również pole do zyskania przewagi nad konkurencją. Wprowadzając do oferty nową metodę napraw, w wielu przypadkach skrócisz czas pracy, zredukujesz konieczność wymiany elementów, a wraz z nimi obniżysz koszty. Zwiększysz zyskowność, produktywność poprawisz też cash flow warsztatu. Nowa usługa odblokuje zasoby blacharni, zyskasz czas i przestrzeń na bardziej wymagające prace. Nowo nabyte kwalifikacje umożliwią szybką odbudowę wielu uszkodzonych elementów bez konieczności zgrzewania, spawania, rozwiercania, szpachlowania, malowania. W większym stopniu unikniesz komplikacji związanych z korozją, siadającą szpachlą i ewentualnymi reklamacjami czy pracochłonnymi poprawkami. Usługa, o której piszemy, jest ci dobrze znana, ale zapewne dotychczas patrzyłeś na nią z innej perspektywy. Zmieniający się rynek jeszcze bardziej uwydatnił konieczność posiadania w zespole osób z tymi umiejętnościami.

Mniej przygotowywania, rozbierania i składania
Odbudowanie pierwotnego stanu samochodu to również czas, jaki trzeba poświęcić na przygotowanie czy późniejsze złożenie elementów. Generują one dodatkowe uszkodzenia, wydłużając proces naprawy. Sprawnie działający warsztat zatrudnia fachowców, a ich czas pracy jest dziś wyjątkowo cenny. Dlatego redukując te czynności do niezbędnego minimum, zaoszczędzisz wiele roboczogodzin i zwiększysz zysk na obniżonej naprawie.

Nowa usługa i nowy segment klientów
Wprowadzając nowość do oferty, zyskasz wielu klientów przy minimalnym zaangażowaniu. Odbiorców znajdziesz wśród tych, którzy już korzystają z twoich usług. Wystarczy niewiele czasu i pieniędzy, aby rozpropagować usługę wśród klienteli, która jest już do ciebie przekonana. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że można przeprowadzić likwidację szkody tak szybko i sprawnie, więc właśnie do ciebie przyjeżdża na prace blacharsko-lakiernicze. Jeśli zaoferujesz nową usługę, klient będzie pozytywnie zaskoczony jakością, kosztem i czasem realizacji zlecenia. Zapewne już domyślasz się, o czym piszemy, jednak zależy nam, aby uświadomić ci potencjał, jaki drzemie w twoim warsztacie.

Zeroemisyjność a twój warsztat
W ostatnich latach możesz obserwować wyraźny trend w tym kierunku. Coraz większy nacisk na zeroemisyjność kładziony jest w oferowanych na rynku pojazdach . Od producentów wymaga się spełnienia coraz to ostrzejszych norm w tym zakresie. Wiąże się to nie tylko z eksploatacją pojazdu, ale również z całym cyklem życia wytworzonego produktu. Dobiegają do nas pogłoski o rozmowach pomiędzy producentami a ASO, których celem jest zwiększenie odzysku uszkodzonych elementów zamiast ich wymiany. Zapewne w niedługim czasie stanie się to standardem. Wybiegając naprzeciw i rozwijając w nowym segmencie, przygotujesz warsztat na taki scenariusz i zyskasz czas na ugruntowanie swojej pozycji na rynku.

Nacisk ze strony ubezpieczycieli
Ubezpieczyciele wdrażają likwidatorów szkód w zakresie kwalifikacji napraw do najbardziej właściwej z dostępnych technologii. Oczywiście kładąc przy tym nacisk na rozwiązanie jak najbardziej korzystne finansowo i czasowo dla ubezpieczyciela. Dla ubezpieczalni ważny jest również koszt pozyskania nowego klienta, więc ważne jest, aby go nie stracić. Zarówno pod kątem finansowym, jak i czasowym likwidacja szkody przy użyciu metody PDR lub GPR wpływa korzystnie na poruszone kwestie. Dlatego widoczny za zachodnią granicą trend powoli wkracza do Polski i coraz więcej szkód kwalifikowanych jest do napraw smart repair.

Szkolenia w Kuźni PDR
Szybkie wdrożenie usługi PDR lub GPR to czas na wypracowanie i ugruntowanie pozycji na rynku. Dlatego, aby w miarę możliwości szybko zacząć działać jako technik PDR, należy wybrać najlepszą szkołę z kilkuetapowym programem oraz doświadczoną kadrą instruktorską. Wybierając placówkę szkolącą, należy kierować się w głównej mierze jej profesjonalizmem, doświadczeniem oraz zapleczem sprzętowym. Wszystkie te czynniki wpłyną na redukcję czasu potrzebnego na naukę, rozpoczęcie świadczenia usług i generowanie zysków. Nawet doświadczony technik z powodzeniem świadczący usługi niekoniecznie ma umiejętności umożliwiające efektywne przekazywanie wiedzy i naukę adeptów PDR czy GPR. W Polsce nie brakuje miejsc, „szkół”, gdzie kurs prowadzi osoba, która rozpoczęła naukę rok czy dwa lata temu. Jeśli wybierasz placówkę, której chcesz powierzyć swoje pieniądze i cenny czas, powinieneś zdecydować się na tę najlepszą na rynku.
W Kuźni PDR szkolenia prowadzone są przez technika PDR certyfikowanego przez DEKRA – wiodącego światowego lidera w dziedzinie bezpieczeństwa i specjalnych usług dla branży automotive oraz przemysłu. Wieloletnie doświadczenie pozwoliło nam wypracować najefektywniejsze szkolenie, dzieląc je odpowiednio na etapy. Jako jedyni mamy w swoje ofercie system modułowy, pozwalający na indywidualny rozwój. Kładziemy nacisk na maksymalną samodzielność z twojej strony.
Kończąc pierwszy etap szkolenia, jesteś gotowy do samokształcenia umiejętności nabytych podczas pięciodniowego treningu w Kuźni PDR. Kolejnym etapem jest samodoskonalenie umiejętności przez 3-6 tygodni. Większość sposobów napraw wymaga praktyki – nie da się tego przeskoczyć lub nadmiernie skrócić. Dlatego abyś efektywnie spożytkował okres szkoleniowy, masz czas, aby zwiększyć umiejętności i dojść do wprawy. Gdy będziesz na wyższym poziomie, lepiej i szybciej pójdzie ci z nauką trudniejszych napraw, na których skupia się trzeci etap szkolenia. W trakcie tych 5 dni sporo czasu spędzisz na doskonaleniu umiejętności pracy z trudniejszymi wgnieceniami, na nauce blendowania, pracy wyłącznie metodą klejową, pracy z aluminium czy z dużą lampą. Działania na słupkach to jeden z elementów, na których praca drutami jest prawie niemożliwa. Wymaga umiejętności wykorzystania narzędzi do klejenia i blendowania. W trakcie szkolenia nieustannie dbamy, aby wraz z przyrostem twoich umiejętności podnosić poziom trudności i poruszać nowe tematy. Nie ma lepszej drogi. Samochód to realne warunki pracy. Dlatego w III etapie dużo napraw przeprowadzisz bezpośrednio na nim. Zrobisz wgniecenia na błotnikach, drzwiach, dachu, we wzmocnieniach, klapie. Będzie na nie sporo czasu, więc będziesz robić je od początku do końca. Tak przeprowadzone szkolenie pomoże ci nabrać wprawy w wyciąganiu wgniotek.

Więcej na: www.kuzniapdr.pl

GALERIA ZDJĘĆ

Jak zwiększyć zyski w warsztacie blacharsko-lakierniczym
Jak zwiększyć zyski w warsztacie blacharsko-lakierniczym
Jak zwiększyć zyski w warsztacie blacharsko-lakierniczym
Jak zwiększyć zyski w warsztacie blacharsko-lakierniczym

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony