Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  26.03.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Jedyną stałą rzeczą są zmiany
Strona 1 z 2

Rozmawiamy z Piotrem Muszkieta, wiceprezesem zarządu Multichem Sp. z o.o.

Praktycznie nie ma tygodnia, w którym nie publikowalibyśmy na naszym portalu nowinek z branży lakiernictwa samochodowego. Czy rynek lakierów samochodowych rzeczywiście rozwija się w tak dużym tempie? Co konkretnie się zmienia?
Muszę przyznać, że na przestrzeni wielu lat funkcjonowania w branży lakierów samochodowych mogę stwierdzić, że jedyną stałą rzeczą są zmiany. Czasami przebiegają powoli, a momentami nabierają tempa rewolucji, szczególnie w przypadku niektórych grup produktów.
Na naszych ulicach jest już tyle pojazdów, że chcąc się wyróżnić z tłumu niebagatelnego znaczenia nabiera wygląd pojazdu. Kolor a raczej wygląd karoserii ma tu pierwszoplanowe znaczenie. Producenci samochodów prześcigają się w opracowaniu nowych receptur kolorów, których wygląd ma wyróżniać ich pojazdy w tłumie konkurentów.
My w branży lakierów renowacyjnych kroczymy za producentami samochodów. Mówiąc to, mam na myśli fakt opracowywania receptur do nowo wyprodukowanych pojazdów. Nie jest to zadaniem łatwym ze względu na różnicę w technologii lakierowania fabrycznego a renowacyjnego. Pamiętamy również o uzyskaniu nie tylko identycznego, a zarazem powtarzalnego koloru powłoki, ale też o odtworzeniu własności ochronnych oraz wieloletniej trwałości powłoki.
Wracając do konkretnych zmian, jakie można zaobserwować na rynku, to z naszego punktu widzenia jest to powrót do lakierów konwencjonalnych oraz hybrydowych. Już nie tylko w Polsce, ale także na rynkach zachodnio-europejskich panują bardzo podobne trendy. To wynik moich obserwacji i rozmów z partnerami z Europy, ale także Stanów Zjednoczonych i Kanady. Dowodem na to na był tłum odwiedzających na naszym stoisku podczas targów Automechanika 2014 we Frankfurcie.

W wyniku tych obserwacji jednocześnie pracujemy nad dwoma kierunkami rozwoju. Z jednej strony – dalszy rozwój naszego systemu doboru lakierów wodorozcieńczalnych AquaLine 2G, a z drugiej – opracowywanie nowych rozwiązań w zakresie lakierów i materiałów konwencjonalnych.

Bardzo intensywnie promowane są ostatnimi czasy produkty przyspieszające pracę w lakierni, skracające czas schnięcia itp. Tego typu produkty znajdziemy również w ofercie marki Profix
Każdy, nawet najbardziej oryginalny samochód, z wyjątkowym lakierem, może ulec uszkodzeniu. Co nie jest trudne przy takim natężeniu ruchu drogowego i za ciasnych parkingach. Jako użytkownicy i właściciele pojazdów oczekujemy, że naprawa pozwoli nam odzyskać pierwotny wygląd pojazdu w jak najkrótszym czasie.
Jako producent lakierów samochodowych staramy się stawić temu wyzwaniu czoła. Przypomnę jednak, o czym wspominałem wcześniej – przy naprawie renowacyjnej chodzi nie tylko o odzyskanie oryginalnego koloru powłoki, ale odbudowanie właściwości antykorozyjnych. Jako kierowca nie chcę otrzymać samochodu po naprawie, którego karoseria szybciej ulegnie korozji.
Tutaj oferujemy nie tylko konkretne produkty, ale całą technologię pozwalającą przyśpieszyć proces naprawy. Warunkiem sukcesu jest m.in. stosowanie technologii „mokre na mokre” przy wykorzystaniu produktów PROFIX. Poczynając od gruntów i podkładów, jak nowo opracowany CP 365 Express, po całą gamę wysokowydajnych lakierów nawierzchniowych z CP 2014 na czele.
Dużą wagę przykładamy do jakości naszych produktów i będąc tego pewnym, postanowiliśmy udzielać 10-letniej gwarancji na powłokę, przy lakierowaniu której korzysta się z technologii PROFIX.

Jakie jeszcze trendy obowiązują obecnie w lakiernictwie samochodowym? Czy Profix stara się nadążać za nimi wszystkimi?
Rozwój technologii i dostęp do nowoczesnych surowców pociąga za sobą coraz bardziej wyszukane rodzaje powłok lakierniczych. Nie tylko dobrze nam już znane od dziesięcioleci efekty powłoki metalizowanej, perłowej czy modnych kiedyś tzw. kameleonów. Obecnie to nie one należą do głównych trendów. Może zaskoczę wielu, ale jak wskazują badania, od wielu lat w czołówce najbardziej popularnych lakierów samochodowych pozostają nadal lakiery w kolorach srebrnym i... czarnym. Henry Ford proponował swoje samochody w każdym kolorze pod warunkiem, że będzie to kolor czarny. Dziś kolor czarny wybiera się ze względu na jego charakter i uniwersalność. To, co odróżnia dzisiejsze wymagania to głębia tej czerni – czym większa tym większy prestiż.
Jeśli do popularności czarnego koloru dodamy coraz większe zapotrzebowanie na powłoki matowe, to mamy odpowiedź na pytanie, co króluje wśród trendów w modnym lakiernictwie.
Oczywiście staramy się być na bieżąco z panującym zapotrzebowaniem – wiąże się to dla nas z coraz większym nakładem pracy na badania. Bo wbrew pozorom uzyskanie czarnego lakieru o bardzo dużej głębi wiąże się z wykorzystaniem do jej produkcji cząstek pigmentu prawie 600 razy mniejszych niż ludzki włos (czym mniejsze cząstki, tym czarniejszy kolor). W naszym laboratorium badawczo-rozwojowym udało się opracować sposób na uzyskanie cząstek prawie 10-krotnie mniejszych niż te, których używa konkurencja i to uważam za sukces. Lakier, przy produkcji którego korzystamy z naszych osiągnięć, to JetBlack – coraz popularniejszy wśród naszych klientów.
Zdajemy sobie jednak sprawę z szybkich zmian w branży i dlatego duży nacisk kładziemy na dalszy rozwój badań nad nowymi technologiami i produktami w naszej firmie.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony