Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  09.02.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Jest szybciej, jest łatwiej
Strona 1 z 2

Technologia napraw lakierniczych Lesonal WB GT koncernu AkzoNobel jest na polskim rynku obecna dopiero od niedawna (wprowadzono ją krótko po światowej premierze). Takie nowości wymagają wsparcia technicznego dla warsztatów. Marek Wielądek jest jednym z doradców technicznych AkzoNobel, a jednocześnie doświadczonym lakiernikiem. Poprosiliśmy go o krótką rozmowę na temat tej innowacyjnej metody.

Z nowym systemem Lesonala ma Pan do czynienia od dłuższego czasu. Jak wrażenia?

Jest to rzeczywiście zupełnie nowa technologia – innowacyjny system, który zmienia sposób pracy warsztatu lakierniczego. Trzeba podkreślić, że Lesonal WB GT to nie tylko lakier bazowy, lecz cała linia technologiczna. Począwszy od zmywaczy, poprzez podkłady antykorozyjne, wypełniające, cały system bazowy, również z pigmentami specjalnymi, a do tego innowacyjny lakier bezbarwny.

 

Jakie są w tym nowym systemie najważniejsze zmiany z punktu widzenia lakiernika?

Oczywiście najważniejsze jest bardzo duże przyspieszenie całego procesu naprawy lakierniczej. To najistotniejsza zmiana, która bazuje na przyspieszeniu w procesie przygotowawczym, czyli stosowanie technologii UV. Ona bardzo skraca czas. Do tego dochodzi bardzo szybka i łatwa aplikacja lakieru bazowego Lesonal Basecoat WB GT. Ten czas ulega skróceniu co najmniej o 12 minut w stosunku do poprzedniego systemu. Dalej mamy innowacyjny lakier bezbarwny Lesonal 2K HS Fast Clear 420 z nowym rozcieńczalnikiem Lesonal Mulit Thinner Extra Fast, który skraca cały proces aplikacji i suszenia.

 

Czy rzeczywiście te minuty, o których Pan opowiada, są tak ważne dla lakiernika?

W zależności od systemu rozliczania lakiernika, na pewno tak. Natomiast szczególny nacisk jest tutaj kładziony w rozliczaniu szkód komunikacyjnych na podstawie Audatex-u. Im bardziej da się skrócić czas naprawy, tym więcej można sprzedać godzin, które są dostępne z systemu Audatex. W tym kierunku to idzie. Cały innowacyjny system Lesonal WB GT umożliwia skrócenie tych wszystkich czasów, czyli wykonanie większej liczby napraw w tym samym okresie, na przykład w ciągu jednego dnia pracy serwisu lakierniczego.

 

Ciągle mówimy o oszczędności czasu, a co z materiałami? Te przecież też kosztują i są niezbędną składową każdej naprawy...

Tutaj też klient ma pewne oszczędności. „Pierwszy z brzegu” czynnik UV jest produktem jednokomponentowym, bez tak zwanej ograniczonej żywotności materiałów po wymieszaniu. Jest to ciecz, którą trzeba tylko dobrze wstrząsnąć i wlać do pistoletu. Jej żywotność po „wymieszaniu” do zastosowania jest nieograniczona. Produkty 2k, przeznaczone do mieszania z utwardzaczami, mają z reguły krótką żywotność, przeważnie kilkadziesiąt minut. Czego lakiernik w tym czasie nie zużyje, zostaje przeznaczone do utylizacji.

Czyli jest swego rodzaju stratą niewykorzystanego, a przecież wcześniej zapłaconego materiału.

 

Mówimy o zupełnie innowacyjnej technologii. Czy oznacza to dla lakiernika konieczność zdobycia nowych umiejętności, czy może praktycznie z marszu przystąpić do pracy?

Jest to system prosty i łatwy w zastosowaniu, co podkreślano podczas jego oficjalnej prezentacji. Oczywiście trzeba się zapoznać z tym produktem, przetrenować jego stosowanie. Jednak produkt jest bardzo zbliżony do używanych obecnie technologii na rynku i nie wymaga zdobywania zupełnie nowych umiejętności. Większość lakierników uważa, że jest „łatwy” za pierwszym razem...

 

A propos poznania produktu i treningu, jest Pan jednym z doradców technicznych AkzoNobel, który prowadzi te zajęcia. Proszę dokładniej powiedzieć, na czym polega to wsparcie techniczne?

Mamy już za sobą kilka instalacji i przeszkolonych klientów właśnie w systemie Lesonal WB GT. Rozpoczynamy od instalacji mieszalnika, a później przychodzi czas na szkolenie pracowników z obsługi oprogramowania umożliwiającego mieszanie formuł kolorystycznych, tudzież obsługi gospodarki magazynowej. Kolejnym etapem jest przeszkolenie z obsługi spektrofotometru Automatchic 3. W zależności od potrzeby przebywamy w takim serwisie od dwóch dni do tygodnia lub dwóch. To zależy od potencjału klienta. Wpływ na to ma także szybkość przyswajania wiedzy przez zespół pracowników warsztatu lakierniczego. Jedni po dwóch dniach praktycznie mogą już samodzielnie wykonywać naprawy w technologii Lesonal WB GT, zaś z innymi trzeba po prostu popracować trochę dłużej. Dostępna jest bardzo precyzyjna dokumentacja kolorystyczna, która znakomicie ułatwia proces doboru odpowiedniego odcienia koloru. To właśnie kolor jest najważniejszy, a pozostałe produkty służą skróceniu całego procesu naprawy, o czym już mówiliśmy. Dodam, że to wdrożenie jest wartością dodaną z naszej strony, jest to wpisane w kontrakcie z klientem. Celem jest oczywiście to, żeby produkt mógł dobrze funkcjonować na oczekiwanym poziomie, czego przecież chcą obie strony. My szkolimy lakierników, a oni swoją pracą zadowalają swoich klientów. Szkolenie jest także po to, aby czasy poszczególnych czynności, które podajemy w naszych materiałach szkoleniowych, reklamowych, były realnie osiągane w warsztatach, z zachowaniem stuprocentowej jakości naprawy. Zawsze kończymy szkolenie i opuszczamy dany warsztat dopiero wtedy, gdy obie strony są pewne, że potrafią w pełni korzystać ze wszystkich zalet produktu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony