Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

3 miesiące temu  16.05.2020, ~ Administrator   

Kolor podnosi wartość samochodu?

Opracowanie nowego koloru samochodu może trwać lata

Strona 1 z 2

Tokyo Motor Show, SEMA, Paris Show, Frankfurt Motor Show czy Auto China to tylko kilka z wielkich imprez motoryzacyjnych, których uczestnicy mają niepowtarzalną okazję podejrzeć najnowsze auta koncepcyjne, nowe technologie i rozwiązania oraz – oczywiście – nowe kolory samochodów. Ostateczny wygląd pojazdu jest bowiem rezultatem nie tylko wielu lat szkiców, omawiania koncepcji i kolejnych etapów produkcji, ale również efektem odpowiedniego dobrania koloru (często nowego), którego przygotowanie jest dużym wyzwaniem.

Producentom bardzo zależy na efekcie pierwszego wrażenia. Blisko 60% klientów kupujących samochód bierze pod uwagę kolor, z kolei 75% sprzedawanych samochodów ma kolor biały, czarny, szary lub srebrny. Jest to jeden z powodów dużej gamy wzorów wymalowań w tych barwach funkcjonujących w ramach dokumentacji kolorystycznej, np. ColorTool marki Profix. Co ciekawe, kolory z tej grupy nie dominują podczas wspomnianych imprez wystawienniczych – przeważają raczej barwy nowatorskie, które nie pojawiają się zbyt często na drogach. Zamiar jest oczywisty – rozpalenie wyobraźni. Kupujemy oczami, a producenci doskonale o tym wiedzą.

Plan pięcioletni
Wierzcie lub nie, ale stworzenie nowego koloru samochodu zajmuje czasami 5 lat – tyle trwa burza mózgów colordesignerów, producenta i firm lakierniczych, które na etapie projektowania ściśle ze sobą współpracują. Tworzenie nowych kolorów na 5 lat przed masową produkcją samochodu opiera się na przewidywaniu przyszłości. To trochę jak dzwonienie do wróżbity Macieja z pytaniem, co czeka nas jutro. Tyle że producenci bazują na przyszłych trendach technologicznych, popkulturze i psychologii kolorów. 

„Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec”
W ostatnich latach bardzo dużo mówi się o turystycznych wyprawach w kosmos. Temat kręci się wokół Elona Muska, twórcy SpaceX i oczywiście tesli. Jest to temat szeroko komentowany, a popularny szczególnie w Stanach Zjednoczonych, co wykorzystali colordesignerzy. Na tę okoliczność stworzyli kolor Atomium Sky, który ma kojarzyć się z podbojami przestrzeni kosmicznej. Głęboko nasycony niebieski o średniej ziarnistości, który przechodzi w bardziej łagodny, półprzezroczysty odcień, ma demonstrować futurystyczne myślenie. Przy takich kolorach świetnie spisują się dodatki kolorystyczne Candy w systemie doboru kolorów Kar-Bon, pogłębiające unikatowy efekt. Jeśli czekamy na premierę Atomium Sky, musimy uzbroić się w cierpliwość, gdyż kolor zostanie przypisany do samochodu dopiero w 2022 roku.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony