Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

14 dni temu  02.10.2018, ~ Bartłomiej Ryś   

Lakiery Standox na najszybszych samochodach na świecie
Strona 1 z 2

Mose Freyer, właściciel rodzinnej firmy Moses Bil & Lack z niewielkiej wioski Sätaröd w południowej Szwecji, zajmuje się lakierowaniem samochodów marki Koenigsegg. Cały proces może trwać nawet 1200 godzin i wymaga niezwykłej precyzji oraz starannego doboru materiałów. Wysokie wymagania dotyczące niezawodności i jakości powodują, że od 30 lat Mose Freyer korzysta z produktów niemieckiej marki Standox.

Firma Moses Bil & Lack narodziła się w 1991 r.

„Pierwszy samochód lakierowałem w 1977 r., a następnie w latach 80. pracowałem jako lakiernik. Jestem jednak kompletnym samoukiem” – mówi Mose Feyer, założyciel firmy. Dziś na powierzchni 5000 m2 ok. 50 osób pracuje nad samochodami najbardziej ekskluzywnych marek świata. „Warsztat na pewno doceni każdy wielbiciel motoryzacji. Ale jesteśmy przede wszystkim firmą rodzinną” – kontynuuje. Birgitta, jego żona, ich syn Björn oraz córka Lina pełnią w firmie kluczowe funkcje.

Świat inny niż wszystkie

Od ponad 6 lat Moses Bil & Lack jest zaufanym dostawcą marki Koenigsegg produkującej najszybsze samochody świata. W zakładzie produkcyjnym w Ängelholm firmowa lakiernia pracuje z maksymalną wydajnością, dlatego też Moses Bil & Lack oferuje ekskluzywnej marce niezależne usługi lakiernicze zgodnie z tymi samymi, bardzo wysokimi standardami. W warsztacie mogą być lakierowane jednocześnie cztery auta - firma zainwestowała w oddzielną linię lakierniczą specjalnie dla Koenigsegga. Mose Freyer blisko współpracuje ze swoimi pracownikami i często uczestniczy w kursach oferowanych przez Axalta Refinish Academy w Göteborgu. „Praca nad tymi samochodami wymaga prawdziwego kunsztu, którego nie da się porównać z żadnym innym procesem. Wymaga niesamowitej intuicji, instynktu i prawdziwego oddania jakości, która jest absolutnie najważniejsza” – wyjaśnia Mose Freyer. 

Każdy egzemplarz to dzieło sztuki
Zanim luksusowy Koenigsegg z nadwoziem z włókna węglowego trafi do lakierni Moses Bil & Lack, Lina przy współpracy z Lisą Johansson, Koenigsegg’s Art Director, ustala dokładnie, jaki kolor wybrał klient. „Możemy zostać poproszeni o dopasowanie koloru do istniejącego przedmiotu – klienci pytali już o dopasowanie nadwozia do lakieru do paznokci, a nawet chińskiego pasma górskiego w regionie, w którym się wychowali. Klienci Koenigsegga często biorą aktywny udział w określaniu parametrów swojego samochodu i przykładają dużą uwagę do detali, dlatego ustalenie idealnego odcienia jest niezwykle ważne” – mówi Mose Freyer. „Pytania o 24-karatowe złoto lub opiłki platyny w lakierze to nic nadzwyczajnego”. Podczas żmudnego procesu dopasowywania koloru Lina korzysta z bazy 8000 kolorów dostępnych w programie Color Box Standox oraz regularnie kontaktuje się z Koenigseggiem, aby upewnić się, że wybrany kolor odpowiada wymaganiom klienta.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony