Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  21.10.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Naprawa elementów z tworzyw sztucznych

Marka Cromax zapewnia swoim klientom specjalne produkty oraz rozwiązania umożliwiające skuteczną i wydajną naprawę elementów z tworzywa sztucznego. Jednak aby taka naprawa przebiegła pomyślnie, obok odpowiednich produktów należy stosować się do tzw. złotych zasad...

Najważniejszą jest zasada zachowania czystości, która w praktyce wiąże się z przestrzeganiem kilku prostych kroków. Po pierwsze, aby usunąć wszelkie zanieczyszczenia, które osadziły się podczas użytkowania pojazdu, uszkodzone miejsce należy umyć ciepłą wodą z mydłem. Następnie, po dokładnym oczyszczeniu powierzchni elementu z tworzywa sztucznego, należy ją przetrzeć czystą, suchą ściereczką lub osuszyć przy użyciu czystego, sprężonego powietrza.

Jako kolejny krok marka Cromax zaleca użycie odtłuszczacza antystatycznego 3950S w celu oczyszczenia powierzchni i usunięcia ładunków elektrostatycznych. Jest to produkt będący mieszanką rozcieńczalników przeznaczonych do usuwania zanieczyszczeń z powierzchni plastikowych, takich jak nierozpuszczalne w wodzie zanieczyszczenia, np. pleśń, a także niewielkie ilości tłuszczu i olejów.

Użycie odtłuszczacza antystatycznego zapobiega przyciąganiu przez plastik cząsteczek kurzu, które mogą skutkować wadliwą naprawą, niwecząc pracę lakiernika. Dlatego, mając na uwadze wydajność i wysoką jakość naprawy, warto nie zapominać o tym kroku.

Marka Cromax oferuje dwa rozwiązania, które nadają się do stosowania na wszystkich powszechnie montowanych na pojazdach elementach z tworzywa sztucznego:

Opcja nr 1: Podkład opracowany do stosowania na wszystkich istniejących plastikach na zewnętrznych częściach samochodów – Universal 2K 901R (biały) i 907R (czarny).

Jest to specjalny, dwuskładnikowy podkład nawierzchniowy, będący częścią koncepcji ValueShade, który umożliwia lepsze krycie lakieru nawierzchniowego. Mniejsze zużycie lakieru i krótszy czas pracy oznaczają większą wydajność i większy zysk.

Podkład 901R/907R nie wymaga promotora przyczepności. Możne być nanoszony bezpośrednio na czysty, przygotowany plastik, dzięki czemu warsztat lakierniczy nie musi magazynować dodatkowych produktów. Inną korzyścią wynikającą ze stosowania produktu jest zwiększona wydajność pracy lakiernika, ponieważ produkt nie wymaga szlifowania.

Opcja nr 2: Promotor przyczepności do tworzyw sztucznych 800R (lub 800RA – wersja w aerozolu). Produkt można stosować bezpośrednio na dobrze odtłuszczone, nielaminowane tworzywo sztuczne. W przypadku korzystania z 800R podkład powinien zostać uelastyczniony za pomocą dodatku 805R Flexible additive.

Więcej na: www.cromax.com

Tagi: Cromax,

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony