Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  19.03.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Naprawy bezinwazyjne PDR – Smart Repair
Strona 2 z 2

Należy zaznaczyć, że nie istnieją ograniczenia powierzchniowe uszkodzenia – często do wyspecjalizowanych warsztatów naprawczych, takich jak np. MWalczak Usuwanie Wgnieceń Karoserii BEZ Lakierowania z Bielska-Białej, dostarczane są pojazdy z uszkodzeniami parkingowymi o różnym kształcie oraz uszkodzeniami po spadającym śniegu z dachów budynków. Uszkodzenia takie są naprawiane, a efekty dokonanych napraw zaprezentowane zostały w dołączonych fotografiach.

Czynnikiem determinującym możliwość dokonania naprawy są pomiary wykonywane przez eksperta, co wiąże się z odpowiednimi parametrami wgniecenia. Dokładny faktor, kiedy można zastosować taką naprawę, nie jest jeszcze znany, natomiast prace badawcze w Zakładzie Niezawodności Eksploatacji Technicznej Instytutu Pojazdów Szynowych Wydziału Mechanicznego Politechniki Krakowskiej dążą do jednoznacznego określenia maksymalnych parametrów wgnieceń możliwych do usunięcia bez ryzyka pęknięć powłok lakierowych.

 

Należy pamiętać, że naprawy te powinny być wykonywane przez wyspecjalizowane zakłady, w których wykonawcy mają odpowiednie przeszkolenia i doświadczenie. Brak fachowej wiedzy oraz praktyki może spowodować wady, które nie będą możliwe do usunięcia w sposób inny niż tradycyjny.

dr inż. Stanisław Młynarski, inż. Dawid Doliński, Zakład Niezawodności Eksploatacji Technicznej, Instytut Pojazdów Szynowych Wydziału Mechanicznego, Politechnika Krakowska

Artykuł pochodzi z wydania 2014/2015 publikacji „Warsztat Blacharsko-Lakierniczy”.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony