W ciągu ostatnich kilku lat w branży napraw powypadkowych odnotowano ogromny wzrost popularności zastosowania systemu GPR. Właściciele i pracownicy serwisów blacharsko-lakierniczych zwracają uwagę na takie korzyści, jak szybsza naprawa oraz mniejsze szkody wyrządzane powierzchni karoserii, powłoce ochronnej, izolacji i innym elementom krytycznym.
Wartym uwagi rozwiązaniem służącym do bezinwazyjnego odbudowywania uszkodzonych elementów nadwozia jest nagrodzony na targach SEMA 2021 w USA kompleksowy system GPR firmy Keco, opracowany z myślą o warsztatach blacharsko-lakierniczych w celu zwiększenia ich wydajności i rentowności. Zestaw jest na tyle prosty i intuicyjny w obsłudze, że umożliwia przeprowadzenie naprawy od razu po zakupie. Ponieważ wymaga mniejszych kwalifikacji niż konwencjonalna naprawa spoterem, korzystać może z niego większa część personelu.
Szybciej i mniej inwazyjnie
Narzędzia, które składają się na system, gwarantują skrócenie czasu naprawy – eliminują pracochłonne przygotowanie powierzchni pod zgrzewanie kołków czy drutu pod pazur. Praca ze spoterem wymaga demontażu, zabezpieczenia elementów, które mogą ulec zniszczeniu. Tymczasem naprawa zestawem Keco jest o wiele mniej inwazyjna i eliminuje tego typu przygotowania, co przekłada się na realną oszczędność czasu, który musielibyśmy poświęcić na demontaż i późniejszy montaż, w ten sposób eliminujemy też ryzyko związane z powstałymi w obu procesach uszkodzeniami. Niejednokrotnie podczas rozbiórki wnętrza lub elementów zewnętrznych dochodzi do dodatkowych uszkodzeń nieujętych w kosztorysie naprawy, co powoduje komplikacje oraz wydłużenie czasu naprawy ze względu na obecnie częstsze problemy z dostępnością części.
Przegrzanie blachy podczas pracy spoterem powoduje wypalenie fabrycznych zabezpieczeń oraz inicjuje korozję. Gdy wykorzystujemy system GPR, nie dochodzi do przegrzania, a tym samym do uszkodzenia fabrycznych powłok antykorozyjnych i lakierniczych.
Co więcej, naprawa wielu uszkodzeń metodą GPR nie wymaga oczyszczenia elementu do „gołej” blachy – odbudowę można przeprowadzić z zachowaniem oryginalnej powłoki lakierniczej, co eliminuje ryzyko pojawienia się korozji. To z kolei przekłada się na zmniejszenie liczby reklamacji. Bo prawidłowo przeprowadzona naprawa to gwarancja zadowolonego klienta, a co za tym idzie – pozytywna opinia na rynku.
Artykuł pochodzi z archiwum Nowoczesnego Warsztatu
Komentarze (0)