Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  17.11.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Nieskończoność odcieni motyw przewodni kolekcji Automotive Color Trends 2021–2022 firmy BASF

Przygotowując kolekcję Automotive Color Trends („Trendy Kolorystyczne w Motoryzacji”) na sezon 2021--2022, projektanci działu BASF Coatings zagłębili się w nowe przestrzenie koloru. Tegoroczna kolekcja, czerpiąca inspirację z mechaniki kwantowej, otrzymała nazwę Superposition („Superpozycja”), co oznacza przezwyciężenie ograniczeń systemów binarnych.

Innymi słowy, rzeczy nie są wyłącznie czarne lub białe — nie można niczego rozstrzygać metodą orła i reszki ani oceniać zerojedynkowo. Świat ma nieskończenie wiele odcieni, na co starali się zwrócić uwagę twórcy nowej kolekcji. Kolory są dla projektantów nieograniczonym środkiem wyrazu, a ich zestawienia mogą być jednocześnie wesołe i poważne, zrównoważone i niepokojące albo przejrzyste i chaotyczne.

EMEA – kolory odkrywcze i prowokujące do myślenia 
W kolorach zaprojektowanych dla Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) wykorzystano znane pozycje barw, modyfikując je za pomocą nowych efektów i subtelnych gradientów lub dodając im specjalnego blasku. Odcienie szarości zmieniają swoją barwę w zależności od kąta widzenia. Odcienie niebieskiego są jasne, odblaskowe i podkreślają strukturę powierzchni.
– Te odkrywcze i prowokujące do myślenia kolory są superpozycją złożonych tonów, która skłania nas do zmiany postrzegania rzeczywistości – powiedział Mark Gutjahr, szef działu projektowania kolorów dla branży motoryzacyjnej w regionie EMEA.

Azja i Pacyfik – ładowanie akumulatorów i przyszłościowe myślenie
Trendem najsilniej zaznaczającym się w krajach Azji i Pacyfiku w 2021 r. były przemiany społeczne. Wielu mieszkańców tego regionu wykorzystało dodatkowy czas, aby naładować akumulatory, zastanowić się na przyszłością i zgromadzić energię do działania.
Dawna jednolitość myśli, produktów i materiałów przerodziła się w elastyczność i wolność. Wszystko i wszyscy powinni być akceptowani – nie tylko ludzie, ale także produkty i materiały. Wszystko może być elastyczne.
– W palecie dla krajów Azji i Pacyfiku dominują jasne, czyste odcienie, kojarzące się z fascynującą perspektywą wiosny i przychodzącej wraz z nią nadziei na lepsze jutro – powiedziała Chiharu Matsuhara, szefowa działu projektowania kolorów dla branży motoryzacyjnej w regionie Azji i Pacyfiku. – Pokazują one wyższy poziom zrozumienia naszego zróżnicowanego świata.

Ameryka Północna – koncepcja równowagi
Propozycje kolorystyki dla Ameryki Północnej są oparte na koncepcji równowagi, z którą wiąże się też przekonanie o ludzkiej niezłomności. Takie przestrzenie barwne przywołują na myśl optymizm i odporność oraz przypominają, że ludzkość ma potencjał, by iść naprzód pomimo wyzwań.
– Znaleźliśmy równowagę między światem naturalnym i syntetycznym, aby stworzyć kojące, wyraziste i pobudzające do myślenia kolory. Zapewniają one obserwatorowi wyjątkowe wrażenia, które działają na wielu poziomach niebinarnych – zaznaczył Paul Czornij, szef działu projektowania kolorów dla branży motoryzacyjnej w obu Amerykach.

Doświadczenia BASF dotyczące kolorów
Co roku projektanci działu Coatings firmy BASF analizują przyszłe trendy, aby na podstawie wyników badań opracować nowe rozwiązania dotyczące powierzchni, tekstury i kolorów. Czerpią inspirację z wielu źródeł, takich jak przemysł, moda, artykuły powszechnego użytku czy przyroda. Wyniki tych badań są udostępniane klientom BASF — projektantom z branży motoryzacyjnej – którzy uwzględniają je w planach przyszłej masowej produkcji.

Dział BASF Coatings
Dział Coatings firmy BASF jest światowym ekspertem w dziedzinie rozwoju, produkcji oraz sprzedaży innowacyjnych i zrównoważonych powłok samochodowych do zastosowań fabrycznych i renowacyjnych oraz lakierów dekoracyjnych, a także powłok nakładanych na powierzchnie metalowe, szklane i z tworzyw sztucznych, obsługującym wiele branż. Ofertę uzupełnia program „Innowacje wykraczające poza lakier”, który ma umożliwić zdobywanie nowych rynków i klientów. Firma tworzy zaawansowane, wydajne rozwiązania i oferuje parametry, wzornictwo oraz nowe zastosowania mające zaspokoić potrzeby partnerów na całym świecie. BASF dzieli się swoimi umiejętnościami, wiedzą i zasobami światowych zespołów interdyscyplinarnych w ramach sieci współpracujących zakładów zlokalizowanych w Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej oraz w regionie Azji i Pacyfiku. W 2020 r. dział Coatings firmy BASF odnotował globalne wpływy ze sprzedaży w wysokości ok. 3,1 mld euro.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony