Lakiernictwo i blacharstwo

Wywiady

ponad rok temu  07.11.2016, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 3 minuty

NOVOL, jego technologia i produkty dla aut zabytkowych

fot. Bartłomiej Ryś

Firma NOVOL istnieje na rynku przeszło 40 lat. Jest znana jako producent niezwykle wysokiej jakości materiałów z zakresu lakiernictwa samochodowego. Co więcej, w swojej ofercie ma całą linię produktów przygotowanych do aut klasycznych. Nie dziwi więc fakt, że firma została partnerem inicjatywy „Akademia Renowacji”, która wystartowała w zeszły weekend podczas targów Retro Motor Show.

Skupiamy się na prezentacji materiałów do samochodów zabytkowych, ponieważ firma NOVOL jest producentem materiałów lakierniczych w tym ma całą linię produktów przygotowanych do aut klasycznych. Jest to nie tylko linia produktów, ale również pełnej technologii - tłumaczył Tomasz Tomczyk z działu szkoleń firmy NOVOL.

Jak wyjaśniał przedstawiciel obecny na dość dużym stanowisku, to w piątek można było spotkać najwięcej specjalistów z branży. Sobota to natomiast dzień nastawiony bardziej pod publikę.

Było dużo zwiedzających, może nie profesjonalistów, ale ludzi, którzy darzą sympatią auta zabytkowe. Przyszli tu powspominać stare czasy. Stanowiska „Akademii Renowacji” cieszą się dużym zainteresowaniem. Pokazy bardzo przyciągają uwagę, jest to bardzo interesujący element targów. Ludzie mogą zobaczyć cały proces naprawy, dotknąć poszczególnych elementów karoserii.

Trudno ze słowami Tomczyka się nie zgodzić. Wokół stanowiska firmy cały czas „krążyli” zwiedzający. Organizatorzy „Akademii” zwrócili uwagę na fakt, że NOVOL przyciąga przede wszystkim młode osoby, które były zainteresowane renowacją lakieru a autach zabytkowych.

Gdy pracujemy na autach przed kilkudziesięciu lat, nie możemy sobie pozwolić na żaden błąd - tłumaczył grupie zwiedzających jeden z lakierników obecnych na stoisku.

Tomasz Tomczyk w rozmowie z naszym dziennikarzem, że stworzenie nowej linii produktów i technologii to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku.

Technologia została tak naprawdę przygotowana w kooperacji z zakładami, które zajmują się renowacją, to nie jest przypadek. Widzimy olbrzymi potencjał tego rynku, widzimy pierwszy wzrost cen aut zabytkowych na przestrzeni kilku ostatnich lat, gdzie mówi się, że w ciągu ostatniego 10-lecia wartość samochodów wzrosła ponad 500%.

I dodał:

Polska jest ogromnym rynkiem jeżeli chodzi o auta zabytkowe, jesteśmy na równi z Czechami, kraju, gdzie najwięcej samochodów poddaje się renowacji. Projekty, które zostały zrobione w Polsce w ciągu ostatnich kilkunastu lat zdobywają największe odznaczenia w rankingach jakości naprawy samochodów. Mamy takie firmy jak np. Auto Stodoła z Nowego Worowa, która wykonuje 55-60 pełnych renowacji w ciągu roku lub inne, w których w kolejce czeka się po 3 lata. Cieszymy się, że możemy tu być, myślę, że w kolejnych latach również się pojawimy, bo to jest jednak kontakt z szerszym gronem. Mimo tego, że jesteśmy już prawie 40 lat na rynku, to każda możliwość prezentacji materiałów i technologii jest dla nas cenna. 

Tomczyk na koniec dodał, że od początku produkcji już około 1500 projektów zostało wykonanych na produktach firmy NOVOL. 

Myślę, że mamy już się czym pochwalić.

Pozostali wystawcy w samych superlatywach wyrażali się o produktach NOVOL. 

Cały lakier samochodu został odrestaurowany właśnie na produktach tej firmy - zaznaczył Bogdan Strzelecki, właściciel 14,5-litrowego, czerwonego American LaFrance, który witał gości odwiedzających Akademię Renowacji. 
 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony