Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  15.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Nowoczesne systemy lakiernicze do renowacji oldtimerów

Nostalgia nie zawsze jest dobrym doradcą przy renowacji powłoki lakierowej oldtimerów. Nie tylko ze względu na fakt, że stosowanie lakierów na bazie rozpuszczalnika jest obecnie w wielu krajach zakazane, ale przede wszystkim dlatego, że najlepszą ochronę przed korozją oraz idealny wygląd powłoki zapewniają nowoczesne systemy lakiernicze.

Od stycznia 2007 r. wszystkie lakiery renowacyjne w UE muszą być zgodne z dyrektywą o Lotnych Związkach Organicznych (LZO). Prawo dopuszcza wyjątki jedynie w przypadku zabytkowych pojazdów o szczególnej wartości historycznej i kulturalnej, zaprojektowanych przez konkretne przedsiębiorstwa. Dyrektywa LZO ogranicza też procent składników organicznych, które mogą być wyemitowane podczas procesu lakierowania.

Do napraw renowacyjnych oldtimerów nadają się lakier bazowy Standohyd oraz lakiery bezbarwne LZO marki Standox. Nie tylko spełniają one normy unijne, ale i – mimo obaw klientów, którzy uważają, że naprawa powinna zostać wykonana produktami możliwie najbardziej podobnymi do tych, którymi oryginalnie polakierowana została powłoka auta, np. lakierami nitrocelulozowymi – nie wpływają negatywnie na estetykę pojazdu.

Wodorozcieńczalny lakier bazowy Standoblue w połączeniu z lakierami bezbarwnymi LZO Standocryl tworzy przyjazny dla środowiska, wysokiej jakości dwuwarstwowy system lakierów renowacyjnych. Lakier bazowy Standohyd opiera się na 80 pigmentach, które mogą być użyte do precyzyjnego odtworzenia ponad dziesięciu tysięcy kolorów standardowych, metalicznych i perłowych – zarówno nowych, jak i tych stosowanych dekady temu. Dodajmy, że lakiery bazowe Standoblue są pod względem technologicznym o wiele lepsze od lakierów używanych za czasów oldtimerów, a ich specjalny skład pigmentów zapewnia wysoką dokładność koloru.

Alternatywą dla klientów preferujących renowację jednowarstwową jest lakier Standocryl LZO. W szczególności nadaje się on do odcieni zielonych, beżowych oraz niebieskich. Na system składają się 23 kolory oparte na nowoczesnych pigmentach i technologii żywicy, która pozwala na spełnienie najwyższych standardów pod względem jakości i wyglądu powłoki, co tyczy się również specjalnej patyny powłok historycznych.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony