Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

4 miesiące temu  17.05.2018, ~ Bartłomiej Ryś   

Nowy blask klasycznych samochodów BMW
Strona 1 z 2

KEY w Izmirze to największe muzeum samochodów i motocykli w Turcji. Wśród ponad 170 eksponatów znajdziemy różne pojazdy, od modelu Mercedes-Benz z 1886 r. po współczesne supersamochody. Zanim jednak auta trafią na ekspozycję każdy okaz przechodzi gruntowną renowację – proces ten wspiera marka Standox.

Od 2015 r. miłośnicy motoryzacji odwiedzają turecką miejscowość Torbali w pobliżu Izmiru. Znajduje się tam muzeum KEY, które na powierzchni ponad 7000 m2 prezentuje kolekcję 130 klasycznych samochodów i 40 motocykli. Jego nazwa pochodzi od ostatniej sylaby nazwiska założycieli, braci Murata i Selima Özgörkey, którzy są zagorzałymi fanami motoryzacji. Poza muzeum prowadzą w Izmierze firmę E Özgörkey Group, jednego z wiodących zachodniotureckich dealerów samochodów, m.in. marki BMW i Mini. Bracia Özgörkey są również właścicielami szeregu autoryzowanych stacji obsługi. Warsztaty blacharsko-lakiernicze w Izmirze są bardzo zaawansowany technologicznie, zostały wyposażone w nowoczesny system mieszania lakierów bazowych Standohyd Plus. Bracia prowadzą także warsztat w pobliżu muzeum.

Klasyczne samochody marki BMW 

Wśród eksponatów muzeum KEY znajduje się wiele klasycznych BMW, w tym Dixi – pierwszy samochód sprzedany pod tą marką z drugiej połowy lat 20stych XX w. Uwagę przykuwają także powojenne modele 501 lub 503, a także auta z serii Neue Klasse (niem. nowa klasa), w tym elegancki, srebrny BMW 200 CS coupé z 1968 r. Jednak muzeum nie ogranicza się tylko do jednej marki.

„Eksponaty dobieramy na podstawie ich roli w historii motoryzacji” – wyjaśnia Efe Uygur, dyrektor muzeum. 

Szeroko zakrojone prace lakiernicze 

W warsztacie tuż obok muzeum 15 pracowników dba o wszystkie auta.

„Każdy samochód, który opuszcza nasz warsztat, musi wygladać tak samo jak w dniu produkcji” – mówi Uygur.

Dotyczy to zwłaszcza lakieru.

„Zawsze dążymy do tego, aby odtworzyć oryginalny kolor samochodu” – tłumaczy. „Nie zawsze jest to proste”.

Zadanie utrudniają wyblakły lakier lub zniszczenia spowodowane warunkami atmosferycznymi, odstępstwa od standardowego lakierowania fabrycznego czy próby odtworzenia oryginalnego lakieru. Zazwyczaj muzeum stara się dotrzeć do oryginalnej dokumentacji producenta.

Poleć innym

GALERIA ZDJĘĆ

Nowy blask klasycznych samochodów BMW
Nowy blask klasycznych samochodów BMW
Nowy blask klasycznych samochodów BMW
Nowy blask klasycznych samochodów BMW
Nowy blask klasycznych samochodów BMW

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 3

  • 2
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Ludwik 1 2 miesiące temu Niektóre samochody są naprawdę niezłe. Nie da się ukryć, że w przypadku takich samochodów warto zadbać o stan techniczny, ale też blacharski. Ja sam przeprowadzałem wiele prac lakierniczych w zakładzie Auto-Max (automax.supermechanik.pl) i w dużym stopniu udało się odmienić samochód. ;)
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony