Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  09.10.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Optymalizacja pracy w warsztacie blacharsko-lakierniczym

Marcin Raczkowski, doradca techniczny Cromax

Strona 2 z 2

Produkty Ultra Performance Non-Sanding Surfacer NS2081/NS2084/NS2087, bo o nich mowa, zapewniają wydajny proces przygotowania powierzchni przed lakierowaniem nowych elementów. Nowe podkłady będą dostępne w sprzedaży już na początku 2019 roku.

Jak to uporządkować?
Cromax w Polsce i na całym świecie od trzech lat rozwija swoje autorskie oprogramowanie o nazwie Process Management (PSM), służące do zarządzania procesami likwidacji szkód blacharsko-lakierniczych w warsztacie.

- Jedną z wielu korzyści, którą daje PSM, jest możliwość łatwego i szybkiego zebrania wszystkich istotnych informacji w jednym miejscu – opowiada Dariusz Niedźwiedź z Axalta, który prowadził część szkolenia poświęconą oprogramowaniu i zarządzaniu w warsztacie. – Dzisiaj informacje są na wagę złota, zebrane dane pozwalają odzwierciedlić aktualną sytuację w tworzonych w PSM automatycznych pulpitach. Aktualne pulpity i kluczowe wskaźniki są obiektywnym źródłem informacji, obejmującym między innymi aspekty wydajności, produktywności, czasu naprawy, które są wsparciem w analizie i decyzjach zarządzających. Rynek, a głównie płatnicy mają coraz większy wpływ na parametry wykonywanych napraw, więc tym bardziej rośnie znaczenie wskaźników. Jak wiemy, nie każda naprawa może nam przynieść założone przychody, ale dzięki tzw. stawce odzysku wiemy, czy oferowana nam stawka za rbg pozwala wykonać rentowną naprawę i czy nasza technologia daje takie możliwości.

Wskaźnik kosztorysowy obrazuje proporcje między estymacjami a wykonanymi naprawami. To może być bodziec do refleksji – dlaczego serwis traci klientów lub dochody. Chodzi o ceny czy kompetencje doradcy? Jak sama nazwa mówi, PSM wspiera również organizację pracy w warsztacie, umożliwia zaplanowanie terminów napraw. – Kierownik serwisu ustala terminy, priorytety, aktualizuje plan, a pracownicy bezpośrednio z programu mogą pobierać informacje na temat tego, co jest do zrobienia – mówi. Gospodarka materiałami lakierniczymi i okołolakierniczymi jest integralną częścią tego programu.

Tekst i fot. Piotr Łukaszewicz

GALERIA ZDJĘĆ

W Centrum Szkoleniowym Cromax w Broniszach pod Warszawą odbyło się szkolenie poświęcone szeroko pojętej wydajności warsztatu lakierniczego
W szkoleniu wzięli udział kierownicy warsztatów lakierniczych
Jerzy Paja od 48 lat prowadzi warsztat lakierniczy w Rudzie Śląskiej

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ pgd 1 ponad rok temu Straszne banały plus słaba kolorystyka.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony