Lakiernictwo i blacharstwo

Patenty w warsztacie

ponad rok temu  20.03.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Pistolety czyszczące do usuwania brudu i zanieczyszczeń [TEMAT MIESIĄCA]

Z urządzeniami NTools usuwanie brudu to nic strasznego – trwa chwilę i może stać się standardową czynnością w procesie obsługi klienta w warsztacie.

Standardem wszystkich warsztatów powinno być oddanie czystego auta, jednak tak nie jest. Jednym z powodów jest nieporozumienie, którego źródło leży w skojarzeniach z czasochłonnymi metodami usuwania brudu. Kiedyś do takiego sprzątania używało się m.in. pędzelków do czyszczenia otworów wentylacyjnych, sprężonego powietrza do wydmuchiwania zanieczyszczeń, ściereczki z mikrofibry, gąbki, irch, preparatu czyszczącego w spryskiwaczu lub sprayu... Lista równie długa, co czas czyszczenia z ich użyciem.
NTools proponuje pneumatyczne urządzenia czyszczące, które bezpośrednio wpłyną na jakość oraz szybkość mycia pojazdu. Pneumatyczne pistolety czyszczące, bo o nich mowa: NTools CG1000 oraz NTools TG1000, znacznie skracają czas poświęcony na czynności związane z czyszczeniem wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń, zarówno wnętrza pojazdu, bagażnika, karoserii, jak również komory silnika. Urządzenia te, dzięki swojej prostocie i uniwersalnemu zastosowaniu, nie wymagają dużego nakładu pracy związanej z samym procesem czyszczenia. Zasada działania jest bardzo prosta – wystarczy nalać właściwy środek czyszczący w odpowiednim stężeniu do zbiornika i podłączyć pistolet do instalacji ze sprężonym powietrzem. Urządzenia posiadają specjalnie ukształtowane dysze z wirującym rdzeniem wewnątrz (TG1000 – aluminiowy, CG1000 – plastikowo-gumowy). Struga powietrza porusza się ruchem spiralnym, dając efekt „trzepania” czyszczonej powierzchni. Pod wpływem sprężonego powietrza pistolety wytwarzają mgiełkę, którą nanosi się na czyszczone elementy. Regulacja ilości preparatu umożliwia pełną kontrolę dozowanej dawki. Urządzenia NTools zużywają minimalne ilości środków czyszczących oraz w niewielkim stopniu nawilżają czyszczone elementy, przyspieszając tym samym osuszanie powierzchni. Poniżej na zdjęciach pokazano proces usuwania brudu przy użyciu TG1000 oraz CG 1000.

- Przygotowanie preparatu. Rozpoczynamy od przygotowania odpowiedniej mieszaniny preparatu do czyszczenia wnętrza pojazdu Inner Cleaner, w zależności od zabrudzenia tapicerki w stężeniu od 1:4 do 1:10. (fot. 1).
Odpowiednio do czyszczenia zewnętrznych elementów karoserii oraz komory silnika należy przygotować odpowiednią mieszaninę wielozadaniowego preparatu M Multi Cleaner, w zależności od zabrudzenia w stężeniu od 1:4 do 1:35.

- Przygotowanie urządzenia czyszczącego. Następnie podpinamy urządzenie CG1000 lub TG1000 do instalacji ze sprężonym powietrzem i przekręcamy pokrętło regulacji preparatu (fot. 2).

- Aplikacja preparatu. Kolejnym krokiem jest aplikacja preparatu na elementy tapicerki. Należy pamiętać o zachowaniu odległości między dyszą a czyszczoną powierzchnią ok. 1-2 cm. Przy pomocy ściereczki z mikrofibry należy zebrać rozpuszczony brud, a następnie wysuszyć powietrzem (fot. 3, 4 i 5).

- Mycie karoserii. Należy przygotować odpowiednią mieszaninę preparatu M Active Foam, w zależności od zabrudzenia karoserii w stężeniu od 1:10 do 1:20 (fot. 6).

- Przygotowanie urządzenia. Następnie podpiąć urządzenie FG1000 do instalacji ze sprężonym powietrzem i przekręcić pokrętło regulacji preparatu (fot. 7).

- Aplikacja preparatu. Kolejnym krokiem jest aplikacja preparatu na karoserię, zaczynając od przodu auta. Po odczekaniu około 3 minut należy spłukać karoserię wodą pod ciśnieniem i wysuszyć za pomocą ściągaczki silikonowej oraz irchy lub ściereczki z mikrofibry (fot. 8, 9, 10).

Piotr Stępak

GALERIA ZDJĘĆ

fot. 1
fot. 2
fot. 3
fot. 4
fot. 5
fot. 6
fot. 7
fot. 8
fot. 9
fot. 10

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony