Dokładnie rok temu Andrzej Skotarek, kierownik blacharni i lakierni Carserwisu, autoryzowanej stacji obsługi samochodów marek Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Lancia, Abarth, Jeep, Dodge, Opel oraz Kia, opowiadał o będącym w trakcie realizacji projekcie supernowoczesnego warsztatu. Przedstawiane wówczas założenia były jedynie wirtualną podróżą w przyszłość.
Sen stał się jawą 2 stycznia 2013 roku. Tego dnia swoją działalność przy ul. Łopuszańskiej w Warszawie rozpoczął warsztat, który obecnie jest jednym z najlepiej wyposażonych serwisów blacharsko-lakierniczych w Polsce, a nawet poza jej granicami (o czym świadczą m.in. odwiedzające Carserwis liczne delegacje z zagranicznych warsztatów, których właściciele chcą czerpać inspirację i najlepsze praktyki z tej polskiej stacji napraw).
Promiennik Revo umożliwia skrócenie czasu procesów lakierowania i suszenia.
W trosce o klienta
Przekraczając próg warsztatu oczom klienta ukazuje się przestronne wnętrze strefy lounge. Kanapy, telewizory, podwieszany sufit, nowoczesne oświetlenie, Wi-Fi na terenie całego serwisu... Estetyka, czystość i komfort sprawiają, że klienci są przyjmowani w iście salonowych warunkach. Lobby jest strefą, z której dzięki dużym oknom można zajrzeć do środka warsztatu. Nie jest to przypadkowy zabieg, lecz element przemyślanej strategii. Ukazując odbywającą się zazwyczaj za zamkniętymi drzwiami pracę mechaników, Carserwis wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy chcą wiedzieć, co dzieje się w warsztacie z ich samochodami. Ze strefy recepcyjnej przez olbrzymie, przeszklone drzwi widoczna jest również strefa wydań, w której na swoich właścicieli oczekują czyste, błyszczące i odświeżone auta.
Sprawna i profesjonalna obsługa jest domeną Carserwisu. Klient ma do dyspozycji recepcję oraz trzy działy, które w zależności od jego potrzeb zorientowane są na efektywne i szybkie rozwiązanie jego sprawy: szybki serwis, serwis blacharsko-lakierniczy, serwis mechaniczny.
Carserwis jest obecnie jednym z najlepiej wyposażonych serwisów blacharsko-lakierniczych w Polsce.
W trosce o samochód
Carserwis dba o dobre samopoczucie nie tylko klientów, ale również w sposób szczególny traktuje samochody. Po otwarciu zlecenia auto zabierane jest do strefy przyjęć, gdzie czeka na nie bezdotykowa myjnia wyposażona w najlepszy sprzęt i produkty, aby dokładnie oczyścić go z brudu i zanieczyszczeń.
- Jest to szczególnie ważne w okresie zimowym, gdy przyjmowany samochód przyjeżdża ośnieżony, co utrudnia poprawną wycenę szkody – mówi Andrzej Skotarek, kierownik blacharni i lakierni w Carserwisie. - Po gruntownym oczyszczeniu, w obecności właściciela, dokonujemy szczegółowej oceny uszkodzenia.
Lakiernia jest w 90% wyposażona w nowy sprzęt.
- Dokonaliśmy kompleksowego zakupu osprzętu lakierni – od najprostszych narzędzi ręcznych, po specjalistyczne urządzenia lakiernicze. Wszystkie narzędzia są na najwyższym, światowym poziomie – podkreśla kierownik.
W trosce o najwyższą jakość naprawy lakierniczej, Carserwis zainwestował w dwie nowe kabiny lakiernicze – jedna przeznaczona jest dla aut osobowych, druga dla samochodów dostawczych, również z zabudową kontenerową.
Mieszalnia Carserwisu.
Lakiernia składa się z trzech nowoczesnych stref przygotowawczych. Są one wyposażone w promiennik fal krótkich Revo, który pozwala zmniejszyć zużycie energii i skrócić czas procesu, co potwierdza Andrzej Skotarek:
- W kabinie lakierniczej proces przebiega znacznie dłużej: 10 min trwa nagrzewanie kabiny, 30 min suszenie elementu i 10 min schładzanie, podczas gdy promiennikowi Revo całość zajmuje jedynie 10 min. Dzięki nowemu promiennikowi skracany jest więc czas procesu lakierowania oraz suszenia poszczególnych faz. Uzyskujemy ponadto znaczną oszczędność energii, ponieważ w kabinie ogrzewany jest cały samochód, a przy zastosowaniu promiennika mamy możliwość ogrzewania samego naprawianego elementu.
Oprócz zaawansowanego technologicznie sprzętu, w warsztacie stosowane są produkty lakiernicze z najwyższej półki.
- Testowaliśmy wszystkie dostępne na rynku systemy lakiernicze. Wybraliśmy najlepsze – zapewnia kierownik. - Marka DuPont Refinish nie ma sobie równych m.in. pod względem siły krycia.
Oprócz lakierników Carseriws zatrudnia dwóch kolorystów, którzy specjalizują się w doborze koloru.
- Posiadamy wiele narzędzi kolorystycznych, które pomagają nam w pracy, m.in. spektrofotometr ChromaVision, którego używam zawsze, gdy naprawiamy kolor, którego nie jestem w stanie szybko i efektywnie dobrać – wyjaśnia Krzysztof Koszyka, kolorysta Carserwis. - Muszę przyznać, że zwłaszcza jasne, złotawe kolory, pomarańcze i czerwienie, ChromaVison dobiera naprawdę dobrze. Pracujemy na systemie Cromax Pro marki DuPont Refinish. Lakiernicy są zachwyceni jasnymi kolorami. Cieniują się znakomicie, kolor dobrze się rozkłada, a siła krycia jest doskonała.
W Carserwisie szczególną wagę przykłada się do końcowego wykończenia. Przed wydaniem auta właścicielowi jest ono pieczołowicie polerowane, myte i sprzątane, również jego wnętrze.
Carserwis naprawia średnio około 300-350 samochodów miesięcznie. Klient indywidualny wciąż stanowi dominujący udział wśród zleceniodawców. Wynosi on 60-70% wszystkich napraw. Warsztat stale stara się o nowe autoryzacje producentów samochodów, choć już na dzień dzisiejszy ich liczba jest imponująca. Inwestując w nowoczesny sprzęt i najlepszych specjalistów na rynku zamierza również w długim terminie stać się konkurencyjny dla klienta flotowego.
Nowy Carserwis jest świetnie przygotowany, aby sprostać najbardziej wymagających klientów.
Komentarze (0)