Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  11.11.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Polski orzeł w białym akrylu

Wzornictwo samochodu nawiązuje do polskiego godła, czyli białego orła ze złotą koroną

Strona 2 z 2

Lakierowanie legendy polskiej motoryzacji
Zgodnie z wstępnym grafikiem prac lakierownie rekonstruowanego samochodu miało przypaść na miesiące letnie. Niestety prace nad różnymi elementami i detalami przeciągnęły się i przypadło ono na miesiące zimowe. Mimo niekorzystnych warunków prowadzenia prac w niższych niż zalecane temperaturach podkłady i lakiery nawierzchniowe udało się nanieść bez większych przeszkód. Została zastosowana metoda wstępnego wygrzewania elementów. W ten sposób, nanosząc warstwę lakieru na nagrzany element (mimo włączonej wentylacji), następowało właściwe rozlanie lakierów, przez co można było uzyskać oczekiwany efekt.
Na koniec kilka ciekawostek na temat modelu CWS T-1:
- CWS T-1 był w większości na wyposażeniu wojska i urzędów państwowych, co było przyczyną utraty tych samochodów, gdyż w 1939 r., łącznie z wojskiem i urzędami państwowymi, zostały one ewakuowane na Wschód, gdzie wpadły w ręce armii sowieckiej;
- istnieją doniesienia, że kareta CWS w roku 1950 pojawiała się w Warszawie, ale dalsze jej losy są nieznane;
- konstrukcja samochodu była tak przewidziana, by wszelkich napraw można było dokonać ograniczoną liczbą narzędzi. Wystarczały klucz o rozmiarze 17, wkrętak i klucz do świec.

Opracował 
Jakub Tomaszewski 
(technik firmy Multichem) na podstawie rozmowy z Ludwikiem Rożniakowskim

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony