Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  19.03.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Problemy z kolorami
Strona 2 z 2

Należy koniecznie przestrzegać zaleceń producenta co do proporcji mieszania składników lakieru czy bazy metalicznej oraz stosować wyłącznie komplet oryginalnych komponentów – także rozcieńczalników, czego lakiernicy nagminnie nie robią.

Kolejną sprawą jest zastosowanie podkładu w odpowiednim odcieniu szarości, co nie tylko poprawia krycie lakieru, ale również pozwala lepiej odwzorować kolor (szczególnie ważne przy słabo kryjących bazach metalicznych i perłowych).

Tak naprawdę jest tylko jedna metoda pozwalająca uniknąć ryzyka związanego ze złym doborem koloru lakieru przez producenta czy mieszalnik. Jest to tzw. cieniowanie, czyli optyczne wytracanie różnicy barwy. Lakierowanie całych elementów karoserii zawsze niesie ze sobą ryzyko, że pomiędzy sąsiednimi fragmentami nadwozia, pokrytymi starym i nowym lakierem, będzie widoczna różnica odcieni. Cieniowanie polega na tym, że oprócz wymagającego naprawy elementu uszkodzonego lakieruje się też fragmenty sąsiednich blach, zacierając ewentualną różnicę koloru.

Technika ta służy również do lakierowania bardzo małych uszkodzeń powłoki lakierniczej, niewymagających nawet naprawy całego jednego elementu. Doświadczony lakiernik potrafi pomalować samochód nawet farbą dość wyraźnie różniącą się od oryginału tak, że nawet wprawne oko nie zauważy tej różnicy. i pozwalała na polakierowanie tylko jednego elementu. Doświadczony lakiernik potrafi pomalować samochód nawet farbą dość wyraźnie różniącą się od oryginału tak, że nawet wprawne oko nie zauważy tej różnicy.

Łukasz Kelar
Dyrektor Działu Szkoleń
NOVOL

Artykuł pochodzi z wydania 2014/2015 publikacji "Warsztat Blacharsko-Lakierniczy".

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony