Lakiernictwo i blacharstwo

Auto na wiosnę

ponad rok temu  03.03.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Przygotowanie do polerowania i zabezpieczania - porady od Normfest [TEMAT MIESIĄCA]

Każde przygotowanie lakieru powinno zacząć się gruntownym umyciem pojazdu. My polecamy ręczne mycie przy użyciu wysokiej jakości szamponu, ktory wytwarza bardzo dużo piany. Piana doskonale unosi i „transportuje” brud z lakieru. Zapobiega tym samym powstawaniu hologramow.

Zobacz wszystkie porady od Normfest

Hologramy i struktura lakieru

Przygotowanie do polerowania i zabezpieczania

Polerowanie lakieru

Zabezpieczanie lakieru 

Usuwanie silnych zabrudzeń

Po gruntownym umyciu pojazdu może zdarzyć się, że na lakierze pozostaną jeszcze bardzo silne zabrudzenia, ktore się wżarły lub wtopiły. Można je bardzo łatwo rozpoznać biorąc folię celofanową na palce i przeciągając nimi po lakierze. W ten sposob czujemy każdą nierowność jak np. żywicę, resztki insektow itp. Te pozostałości są bardzo trudne do usunięcia, stosując nawet najsilniejsze politury. Te nierowności muszą być usunięte przy pomocy plasteliny czyszczącej.

Normfest oferuje dwie rożne plasteliny czyszczące: Magic-Clean niebieska (Art.- Nr. 2000-25 / 200g) oraz Magic-Clean czerwona (Art.-Nr. 2000-26 / 200g).

Niebieską plastelinę Magic - Clean można używać do czyszczenia pojazdu bez potrzeby jego polerowania. Przy czerwonej plastelinie sytuacja wygląda inaczej - ponieważ zawiera ona środki ścierne w swoim składzie, ktore czyszczą dogłębnie. Lakier po takim czyszczeniu może być nawet zmatowiony. Do pracy z użyciem plasteliny czyszczącej potrzebna jest albo czysta woda, albo z dodatkiem szamponu. Spryskujemy lakier wodą i czyścimy plasteliną. Gromadzące się na plastelinie brudy należy wprowadzić do środka plasteliny zagniatając ją. Tym gwarantujemy sobie zawsze czystą powierzchnię plasteliny. Aby jak najbardziej wydajnie polerować, należy uważać z jakimi lakierami mamy do czynienia. Na rynku są lakiery uniwersalne, nitro, na bazie wody, odporne na zarysowania, lakiery stare i nowe. Lakiery rożnią się rownież pod względem twardości - są albo twarde, albo miękkie. Dlatego na samym początku trzeba rozpoznać lakier. W razie potrzeby zbadać jego grubość. Jest to konieczne, aby dobrać odpowiednią kombinację rożnych gąbek, politur, maszyn polerskich czy samego sposobu polerowania. 

Materiały robocze

Polerki

W zależności od zastosowania i umiejętności należy podjąć decyzję, ktora polerka jest najbardziej odpowiednia. Normfest oferuje trzy rożne warianty:

Wszystkie trzy mają swoje zalety. Maszyny o ruchu tylko obrotowym posiadają dużą siłę ścierającą, ale w ostatniej fazie mogą wytworzyć hologramy. Polerka ekscentryczna ma rownież dużą siłę ścierającą, ktora jest wytwarzana poprzez skok talerza polerskiego. Ale dzięki oscylacyjnym ruchom są wytwarzane wibracje. Jeśli chodzi o prędkości obrotowe maszyn, to należy rozpoczynać polerowanie na małych obrotach i zwiększać je w razie potrzeby. Prowadzenie maszyny powinno zawsze być w ruchu krzyżowym i wolnym tempie, ponieważ to politura ma zadanie szlifowania / polerowania. Podczas pracy na niskich obrotach dajemy politurze ściernej możliwość „otworzenia” się i doskonałego rozprowadzenia, co skutkuje lepszym efektem końcowym oraz zwiększonym efektem ściernym. Praca ruchem krzyżowym zapewnia nam rownomierną obrobkę powierzchni. Polerka powinna być prowadzona po lakierze bez dociskania. Doświadczeni użytkownicy mogą pracować z lekkim dociskaniem. Ale uwaga! Poprzez zbyt duży nacisk może dojść do przeszlifowania wszystkich warstw lakieru.

Ściereczki z mikrofibry

Wariantem standardowym jest ścierka niebieska Art.- Nr. 2000-640-40. Ścierka ta nawet po wypraniu jej w temperaturze 30 stopni Celsjusza zachowuje swoją formę, jednak na krawędziach mogą zbierać się resztki politur, ktore z kolei mogą spowodować małe ryski lub hologramy. Tej ścierki należy używać tylko w „grubej” fazie polerowania. 

Czerwona ścierka z mikrofirby, bez rantu Art.-Nr. 2000-740-40. Rownież ta ścierka po wypraniu jej w temperaturze 30 stopni Celsjusza zachowuje swoją formę. Jednak nie zawiera rantu, więc nie zbierają się na niej resztki politur, co zapobiega powstawaniu niechcianych zarysowań. Powinna być stosowana w „grubej” i „średniej” fazie polerowania.

Ścierka szara, puszysta Art.-Nr. 2000-745-40. Ta ścierka, ktora jest w swojej strukturze włochata, rownież może być prana w temperaturze 30 stopni Celsjusza. Należy jej używać w ostatniej fazie polerowania i do zabezpieczania lakieru.

Więcej informacji pod adresami:

 
Informacji udziela również Robert Kamiński:
 
kom: 606 773 270

Komentarze (2)

dodaj komentarz
  • ~ 3S 2 ponad rok temu Ja czekam na jakiś artykuł poświęcony zabezpieczeniu antykorozyjnemu, zwłaszcza metodą malowania KTL http://www.3s-ktl.com... - skąd zwykły człowiek ma wiedzieć czy takie firmy są uczciwe mówiąc, że to taka super metoda.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Ulek 1 ponad rok temu Ciekawe...
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony