Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

miesiąc temu  06.04.2020, ~ Administrator   

Restauracja klasycznych samochodów. Wskazówki od ekspertów
Strona 1 z 3

W ostatnich dziesięciu latach miał miejsce fenomenalny rozwój rynku samochodów klasycznych. W sierpniu 2017 roku padł nowy rekord – Aston Martin DBR1 z lat 50-tych został sprzedany na aukcji za 22,55 mln USD (91,62 mln PLN)1.

Jednocześnie, w czasach niepewności gospodarczej wielu ludzi szuka czegoś konkretnego do ulokowania środków. Dlatego też w ciągu ostatniej dekady wartość inwestycji w samochody zdecydowanie przewyższyła wartość inwestycji w monety, diamenty i stare wina2. Ten trend stanowi idealną okazję dla warsztatów, aby doskonalić swoje umiejętności w zakresie renowacji klasycznych aut i rozwijać się w tym segmencie rynku.

W samym 2018 roku do Europy trafiło ok. 30 tys. klasycznych amerykańskich aut, co jasno pokazuje, że ten niezwykle dynamiczny rynek potrzebuje pomocy ekspertów.

- Renowacja klasycznych samochodów wymaga zarówno bogatej wiedzy technicznej, jak i wykwalifikowanych pracowników. Może to być jednak bardzo lukratywne źródło dochodów dla warsztatów. Społeczność klientów jest rozbudowana, zwarta i odporna na zmiany gospodarcze. Często są to osoby o bogatej wiedzy ogólnej na temat renowacji klasycznych samochodów, które wymagają od warsztatów profesjonalnej pomocy w zakresie lakierowania. Muszą mieć poczucie, że ich drogocenny nabytek trafia w dobre ręce - mówi Olaf Adamek, Standox Brand Manager na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. 

Standox ma interesującą ofertę w tym aspekcie. To marka z ugruntowaną pozycją partnera warsztatów specjalizujących się w renowacji klasycznych samochodów.

Podczas dobierania najlepszej metody renowacji klasycznego auta trzeba zwracać uwagę na szczegóły. Czasami zlecenie na usunięcie odrobiny rdzy przeradza się w kompletną renowację z lakierowaniem całego nadwozia. Dlatego też dostęp do profesjonalnego wsparcia i właściwych produktów to klucz do sukcesu.

Korozja: wróg numer jeden samochodowych klasyków

Główna różnica pomiędzy renowacją lakierniczą samochodu klasycznego i samochodu współczesnego polega na zabezpieczaniu przed korozją. Do lat 80-tych ubiegłego stulecia nadwozia budowano głównie z blachy, która jest bardzo podatna na wilgoć.

Nie ma wątpliwości, że uzyskanie całościowej wyceny dla naprawy jest kluczowe. Kiedy już dojdziemy w tym temacie do porozumienia z klientem, głównym zadaniem lakiernika jest zabezpieczenie historycznego auta przed korozją. Przede wszystkim trzeba zadbać o to, aby szpachla nie zetknęła się z gołą blachą, a także ograniczyć ryzyko korozji podczas przygotowywania podłoża. Pomiędzy blachą a szpachlą należy zawsze stosować cienką warstwę izolującą. W przeciwnym wypadku szpachla zachowuje się jak gąbka i absorbuje wodę, która następnie trafia do metalu - dodaje Harald Klöckner, Standox Training and Technical Service Leader na region EMEA.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony