Fot. Piotr Łukaszewicz
Jedna z niewielu w Europie i jedyna w Polsce ruchoma kabina lakiernicza firmy STL pozwala na znaczne usprawnienie procesu naprawy. Jest idealna do małych napraw lakierniczych. Jedna kabina obsługuje trzy stanowiska.
To jedno z budzących największe zainteresowanie punktów nowego centrum szkoleniowego AkzoNobel. Automotive Training Center w Pruszkowie znów będzie szkoliło z profesjonalnych technik lakierniczych. Obiekt nie tylko został powiększony prawie dwukrotnie, lecz przede wszystkim stał się jednym z najnowocześniejszych ośrodków szkoleniowych AkzoNobel w Europie.
Budynek, w którym obecnie znajduje się Automotive Training Center (ATC), ma za sobą ponad 120 lat historii. Wybudowany w 1897 r. przez Towarzystwo Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej służył jako modelarnia oraz lakiernia Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego. W 1997 r. obiekt został wykupiony przez Millenium Logistic Park. Od 2009 r. jego część wynajmował AkzoNobel na potrzeby magazynu (zamkniętego w 2013 r.) i ATC – ośrodka szkoleniowego. Drugą połowę obiektu zajmowała firma kosmetyczna, na terenie której w lipcu 2018 r. wybuchł pożar. Płomienie zniszczyły znaczną powierzchnię budynku oraz konstrukcję dachu m.in. w części, w której odbywały się szkolenia praktyczne ATC. Po pożarze cały budynek zaadaptowany został na potrzeby ATC.
– ATC przez wiele lat funkcjonowało jako zwykły budynek biurowy, podwieszane sufity, płyty gipsowe na ścianach. Pożar, mimo że był przerażający, pozwolił odkryć duszę tego budynku. Zależało mi na zachowaniu i podkreśleniu oryginalnych elementów jak cegła czy drewniane i stalowe elementy konstrukcyjne – mówi Katarzyna Jaśkiewicz, Technical Digital Training Specialist z AkzoNobel Automotive & Specialty Coatings BU.
Odnowione ATC w Pruszkowie jest teraz jednym z najnowocześniejszych ośrodków szkoleniowych AkzoNobel w Europie. Na powierzchni 1200 m2 znajduje się 5 sal szkoleniowych (wcześniej były dwie), w których prowadzone są zajęcia teoretyczne i praktyczne dla klientów wszystkich marek AkzoNobel VR z Europy Centralnej. Szacuje się, że rocznie z warsztatów będzie mogło skorzystać nawet ponad 1000 osób.
Ośrodek przede wszystkim zyskał całkowicie zrewolucjonizowaną część techniczną:
- Trzy nowe kabiny lakiernicze.
- Dwie zintegrowane kabiny USI Italia wyposażone w system kamer pozwalające na jeszcze sprawniejsze prowadzenie procesu szkoleniowego – ze szczególnym naciskiem na aplikacje najnowszych powłok lakierniczych (candy colors, wykończenia matowe / semi mat, lakiery specjalne).
- Innowacyjna, jedna z niewielu w Europie i jedyna w Polsce, ruchoma kabina firmy STL, która pozwala na znaczne usprawnienie procesu naprawy. Idealna do małych napraw lakierniczych.
- W pełni zintegrowane centralny odsys ułatwiający przeprowadzenie procesu przygotowania podłoża w ramach naprawy lakierniczej.
- Nowoczesny Mixing Room będący dopełnieniem procesu digitalizacji w AkzoNobel, który ma na celu wprowadzenie jedynie cyfrowych rozwiązań do doboru koloru w procesie lakierniczym. Kolor dobierany jest indywidualnie za pomocą spektrofotometru Automatchic Vision, z gwarancją doskonałego dopasowania za każdym razem. Mixing Room wyposażony jest w specjalnie zaprojektowane stoły oraz kamery – wszystko po to, aby lepiej pokazywać cały proces. Prowadzący szkolenie może zaprezentować każdy najmniejszy element naprawy lakierniczej na ekranach zawieszonych w pomieszczeniu, które w zależności od potrzeb mają możliwość zmiany widoku: na urządzenie (Automatchic Vision), ekran komputera czy kabiny lakiernicze.
– Widziałem w swoim życiu wiele centrów szkoleniowych. W samym AkzoNobel mamy ponad 30 w ramach Automotive. To w Pruszkowie jest wyposażone na poziomie światowym. Centrum jest przede wszystkim dla naszych klientów, którzy ciągle inspirują nas do tworzenia innowacyjnych rozwiązań w obszarze naszego działania – podkreśla Heinz Piskay, Regional Commercial Director Europe AkzoNobel.
Komentarze (0)