Inną skrajnością, w którą popadają warsztaty naprawcze, to naprawa tych drobnych uszkodzeń technologią lakierowania. Elementy te są naprawiane, ale klienci nie zawsze są informowani o takich czynnościach. Takie postępowanie jest już naganne i nieuczciwe w stosunku do klienta. Jest to ukrywanie wady pojazdu. Wybierając technikę naprawczą musimy pamiętać o tym, że lakierowanie to technologia pozostawiająca ślad: grubość powłoki lakierowej jest zazwyczaj większa na danym elemencie, widoczne są błędy po polerowaniu, miejsce naprawiane ma odcień lakieru, występują przebarwienia itp. Technika SMART poprawia tylko optyczną stronę powłoki lakierowej, nie pozostawiając śladów. Nie ma bowiem idealnej powłoki lakierowej. A jeżeli nawet zostanie ona doprowadzona do perfekcji, to drobne rysy na lakierze powstaną już podczas pierwszego mycia lub przecierania kurzu w salonie. Nie mówiąc o pierwszych dniach eksploatacji. Dlatego, podczas usuwania drobnych uszkodzeń transportowych, lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, technik polerowania, a nie lakierowania.
Wiesław Wielgołaski
Komentarze (0)