Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Wpływ podróbek na sprzedaż i wizerunek

Fałszowanie wysokiej jakości produktów z Niemiec spowodowało liczone w miliardach szkody na rzecz lokalnych producentów. Jak twierdzą, podróbki mają wpływ nie tylko na sprzedaż, ale także na wizerunek.

Niemiecki Związek Konstruktorów i Budowy Urządzeń Technicznych (VDMA) przeprowadził w roku 2012 rozpoznanie, które wykazało, że 67% firm dotkniętych jest piractwem. Prym wiodą Chiny, rozpowszechniając repliki na całym świecie.

Proceder kopiowanie produktów dobrze znany jest m.in. firmie SATA.

- Nazwa SATA oznacza doskonałą jakość, wyjątkowy design i inteligentne rozwiązania - mówi dr. Ewald Schmon, szef ds. rozwoju firmy SATA. - Niestety, dobre i markowe produkty wytwarzane seryjnie mają jedną wspólną cechę – są kopiowane. Ma to niekorzystny wpływ na obroty firmy, ale przede wszystkim szkodzi naszemu wizerunkowi.

Na pierwszy rzut oka podróbki są często nie do odróżnienia od oryginałów, gdyż kopiowane są nawet opakowania, certyfikaty i podpisy. Niska cena okazyjnie zakupionych produktów jest kusząca, natomiast później trzeba za to drogo płacić.

Wraz z niską ceną podrobionych pistoletów lakierniczych spada ich trwałość, wydajność, a przede wszystkim – jakość lakierowania. Okazuje się nagle, że koszty poprawek są niewspółmierne do uzyskanych przy zakupie podróbki oszczędności.

Użytkownik bardzo szybko orientuje się, że podróbka nie spełnia jego oczekiwań – nabywa produkt przekonany o jego oryginalności, z czym jednak kłóci się jego nie najlepsza jakość. Pistolety SATA są projektowane i produkowane wyłącznie w Niemczech, a bez takich czynników jak nowoczesna produkcja czy ciągłe inwestycje, o standardzie „made in Germany” nie może być mowy. Na sukces SATA składają się również doświadczenie i pracownicy. Takie rzeczy trudno skopiować.

Po zwiększeniu się piractwa w Europie, firma SATA podejmuje konsekwentne działania w zwalczaniu tego procederu. Według badania VDMA, 58% przedsiębiorstw informowana jest przez klientów o podróbkach. W przypadku oferowania przez firmy azjatyckie lub poprzez Internet produktów, które wyglądają podobnie, jak te z firmy SATA, jednak przypuszczalnie nie są oryginalne, menedżer ds. rozwoju firmy SATA prosi: NIE KUPUJCIE! Zaoszczędzicie Państwo czas, pieniądze, a nawet unikniecie problemów prawnych. Przedstawiciele firmy proszą również o informowanie ich o tego typu sytuacjach, dzięki czemu będą oni mogli wszcząć odpowiednie kroki przeciwko fałszerstwu.

Jakie środki podejmuje SATA, aby chronić siebie i klientów przed podróbkami?
- Wynalazki i wzory są opatentowane i chronione znakami towarowymi.

- SATA konsekwentnie występuje prawnie przeciwko podróbkom.

- Produkty SATA są sprzedawane wyłącznie przez wybranych dystrybutorów.

- Wszystkie opakowania produktów SATA mają specjalne zabezpieczenia, po których można rozpoznać, czy dany produkt jest autentyczny, czy jest to podróbka.

- Oprócz hologramu, opakowanie zawiera również dwa „pola zdrapek”. Pod każdym polem znajduje się unikalny kod, którego wprowadzenie na stronie www.sata.com/sal upewni użytkownika, co do oryginalności produktu.

Jak można rozpoznać fałszywe produkty SATA?
- Skorzystaj z etykiety bezpieczeństwa na opakowaniach SATA i konsekwentnie sprawdzaj na stronie www.sata.com/sal zdrapane kody.

- Sprawdź źródło ofert na portalach aukcyjnych w Internecie lub w podejrzanych sklepach internetowych, które oferują niskie ceny.
- Nazwy, które brzmią podobnie do SATA lub zawierają na opakowania informacje w stylu „podobny do SATA”, „jak SATA” lub „identyczny z SATA”, są wyraźną wskazówką, że jest to produkt nieoryginalny.

- Od kilku lat wszystkie opakowania produktów SATA wyposażone są w etykiety bezpieczeństwa (SATA Authentification Label).

 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony