Komentarz eksperta
- Rutyna i pośpiech są naszymi wrogami – przyznaje nasz rozmówca. - Poziom wyszkolenia lakierników w Polsce oceniam jako bardzo dobry. Potwierdzeniem tego jest fakt, że wielu z nich wyjeżdża do pracy na zachód, są tam bardzo cenieni. W Polsce firmy produkujące lakiery długo pracowały nad tym, żeby kadrę wyszkolić. Bardzo dobrze oceniam też polskie lakiernie. Czesto są lepiej wyposażone niż ich odpowiedniki na Zachodzie. Nasze lakiernie są w większości nowe, nie starsze niż 20 lat – mówi. Pytany o najpowszechniejsze trudności w pracy lakierników wskazuje na problemy z kolorystyką, dopasowaniem odcienia. - Zmienność barw na nowych autach jest bardzo duża. Producenci aut dbają, żeby kolorów było jak najwięcej, żeby auta były jak najbardzej atrakcyjne dla klientów. Barwy są coraz bardziej skomplikowane w budowie, skomplikowane w naprawie. To wymaga dużych umiejętności – podsumowuje.
Tekst i fot. Piotr Łukaszewicz
Komentarze (0)