Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  16.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Zapobiegaj wadom lakierniczym – wskazówki od DuPont Refinish

Profesjonalni lakiernicy zawsze dążą do perfekcji. Czasem jednak, mimo ich usilnych starań i zastosowania nowoczesnych systemów lakierniczych, na naprawianej powłoce pojawia się wada lakiernicza.

W dzisiejszych czasach wzmożonej konkurencyjności rynku i wysokich oczekiwań klientów, żaden warsztat nie może sobie pozwolić ani na naprawy niskiej jakości, ani na kosztowne i czasochłonne usuwanie wad lakierniczych. Najlepszym założeniem jest więc dobrze poznać przyczyny powstawania wad, jak również sprawdzone sposoby zapobiegania ich powstawaniu.

Istnieje siedem głównych obszarów w procesie naprawy renowacyjnej, w których wymagana jest szczególna uwaga, aby nie doszło do pojawienia się wad lakierniczych.

1. Oczyszczanie powierzchni

Pierwszy etap procesu renowacji jest niewątpliwie najważniejszy dla osiągnięcia wysokiej jakości powłoki i bezbłędnej naprawy. To na tym etapie powstaje wiele wad lakierniczych, w tym pęcherzyki, podnoszenie i marszczenie powłoki. Dzięki prawidłowemu oczyszczeniu podłoża można w prosty i nieuciążliwy sposób zapobiec powstawaniu wad. Lakiernicy powinni przede wszystkim zadbać o to, aby podłoże zostało całkowicie oczyszczone i odtłuszczone za pomocą właściwych produktów; lakier zaś należy aplikować zaraz po oczyszczeniu podłoża.

2. Przygotowanie powierzchni

Przyczyną powstania wielu wad może być również niewłaściwe przygotowanie powierzchni, np. niedokładne wyszlifowanie naprawianego obszaru lub zastosowanie papieru ściernego o nieodpowiedniej ziarnistości. Nieprawidłowy proces aplikacji powłoki gruntowej oraz nieprzestrzeganie zalecanego czasu schnięcia może również doprowadzić do powstania wielu powszechnie występujących wad lakierniczych.

3. Przygotowanie produktów

Niezwykle ważne jest, aby używać wyłącznie produktów zalecanych dla danego procesu; używanie innych niż zalecane z dużym prawdopodobieństwem może skutkować wystąpieniem wad. Ponadto, stosowane produkty muszą nadawać się do warunków panujących w warsztacie. Karty danych technicznych i instrukcje na etykietach są po to, aby pomagać lakiernikowi – dlatego należy się do nich stosować.

4. Aplikacja

W kabinie lakierniczej, podczas aplikacji, można popełnić wiele błędów, które w rezultacie doprowadzą do powstania wad powłoki. Aby ich uniknąć, należy stosować się do powszechnie znanych zaleceń. Po pierwsze, należy sprawdzać ustawienie pistoletu natryskowego. W czasie aplikacji lakiernik powinien znajdować się w odpowiedniej odległości od elementu, powinien nanieść właściwą liczbę warstw, stosując zalecaną technikę natryskiwania. Zbyt grube powłoki, powłoki bez odpowiedniej liczby warstw lub takie, w których nie przestrzegano czasu odparowania międzywarstwowego, będą zawsze narażone na wystąpienie wad.

5. Suszenie

Etap ten wydaje się prosty, ale niewłaściwie wykonany również może skutkować pojawieniem się wad. Temperaturę suszenia należy wyliczyć zgodnie z instrukcjami podanymi w kartach danych technicznych – nie może ona być ani wyższa, ani niższa od zalecanej. Ważne jest także przestrzeganie czasu odparowywania po aplikacji ostatniej warstwy.

6. Wyposażenie

Nawet jeśli wszystkie etapy procesu zostały przeprowadzone bezbłędnie, trzeba jeszcze wziąć pod uwagę inne czynniki, np. stosowane w warsztacie wyposażenie. Niezwykle ważne jest, aby było ono poddawane regularnym przeglądom i działało bez zarzutów. W szczególności tyczy się to filtrów, przewodów rurowych i pistoletów natryskowych.

7. Otoczenie

Wady lakiernicze mogą być również spowodowane czynnikami zewnętrznymi. Wilgotność i temperatura to główne parametry, na które lakiernicy powinni zwracać szczególną uwagę podczas procesu renowacji. Na jakość naprawy wpływają ponadto wszelkie zanieczyszczenia różnego pochodzenia, np. wynikające z bliskości fabryk lub elektrowni.

Kluczem do bezbłędnej naprawy renowacyjnej jest wiedza i odpowiednie przygotowanie praktyczne. Marka DuPont Refinish organizuje dla swoich klientów kursy szkoleniowe, które umożliwiają lakiernikom stałe podnoszenie kwalifikacji.

Więcej na: www.dupontrefinish.pl

image_gallery image_gallery image_gallery image_gallery image_gallery

 

 

 

 Rodzaje wad lakierniczych:
1. Chmurkowanie.
2. Podnoszenie się powłoki.
3. Skórka pomarańczy.
4. Wytrącanie pyłów i kurzu.
5. Zacieki.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony