Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  09.08.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Zieleń zyskuje na popularności

Zielone, nasycone barwy zyskują coraz większe uznanie przemysłu motoryzacyjnego. Tendencję tą dostrzegli już w zeszłym roku projektanci z firmy BASF.

Po ponad dekadzie należącej do kolorów poziomu niskiego (czarny, srebrny, biały, a od niedawna – również brązowy), krajobraz rynku samochodowego staje się coraz bardziej kolorowy.

- Za sprawą nowych technologii, nowych modeli oraz nowych koncepcji mobilnych, na horyzoncie obserwujemy proces przetasowania wartości. W tym kontekście zielona barwa, jako kolor wzrostu oraz nowego początku, odgrywa znaczącą rolę – wyjaśnił Mark Gutjahr, szef działu Design Europe w firmie BASF.

Jak dodaje, nowe odcienie zieleni zrywać będą z wizerunkiem ekologii.

- Nie szukamy odpowiedzi na kwestie dotyczące zmiany wartości społecznych w zakresie wyidealizowanej wizji „powrotu do natury”, ale w zakresie inteligentnych rozwiązań i technologii – mówi Gutjahr.

W tym kontekście zielony oznacza nowe wartości, takie jak prostolinijność, odpowiedzialność i indywidualność. Oznacza również harmonię i równowagę, które są istotnymi czynnikami współczesnego społeczeństwa.

Mimo że zielone motywy mają znaczącą pozycję w skali światowej, ich przejawy w różnych częściach świata są bardzo zróżnicowane. Język projektowania w Europie cechuje się stonowaniem i jakością, co przekłada się na zakres wyważonych, szczegółowych, ale dość silnych odcieni. Ciemnozielone i szmaragdowe odcienie posiadają bardzo drobne struktury i stonowane efekty. Tony pełnej zieleni wzbogacane są złotymi refleksami.

Podczas gdy w Europie poszukuje się nowych wartości, w Azji na zakres kolorów silny wpływ mają takie tematy jak natura, relaks i harmonia. Subtelne, ale różnorodne kolory samochodowych nadwozi są tam dobrze odbierane, np. żywe pastele służą do zrównoważenia szarości dużych miast.

Szeroka gama trendów kolorowych wyraźnie obrazuje paleta kolorów stosowana w Ameryce Północnej. Kolory wykorzystywane w tym regionie charakteryzuje przejrzystość i bezpośredniość. Coraz większą rolę odgrywa ponadto kolorystyka zielono-żółta, dzięki czemu popularyzowany jest kolor „cytryny”.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony