
Różne przekaźniki kierunkowskazów, ale zasada pracy taka sama
Na koniec warto przypomnieć najczęstsze usterki w obwodach kierunkowskazów. Należy do nich między innymi mylenie żarówki P21/4 W z żarówką P21/5 W. Pomimo oznaczeń na gniazdach lamp wielu kierowców wkłada – i to na siłę – niewłaściwą żarówkę, dlatego zawsze trzeba to sprawdzić. Następna sprawa to zła masa, która albo jest poluzowana, albo mamy niewłaściwy styk we wtyczce. Poza tym przekaźniki nie są już tak budowane jak kiedyś, a więc trzeba sprawdzić, czy połączenia lutowane wewnątrz przekaźnika są dobrze zrobione. Kolejna sprawa to wszelkiego rodzaju wtyczki elektryczne. Często trzeba na nowo uformować, wyczyścić piny w gniazdach i wtyczkach. Manetka też należy do często psujących się elementów. Na szczęście można kupić nieoryginalne zespoły przełączników przy kierownicy za nieduże pieniądze, a za naszą pracę pobrać właściwą gratyfikację.
Stanisław Mikołaj Słupski
Komentarze (5)