Integra: w dzisiejszych czasach naprawa systemów elektronicznych pojazdu bez dostępu do schematów elektrycznych jest praktycznie niemożliwa
Kolejnym udogodnieniem w znacznym stopniu ułatwiającym i przyspieszającym weryfikację usterki jest funkcja, która tworzy połączenie między odczytanym błędem w sterowniku a podzespołem na schemacie elektrycznym, którego ten błąd dotyczy. Z tego samego schematu można uzyskać dostęp do kontroli i opisu podzespołu w typowej dla IDC5 postaci. Oprogramowanie IDC5 oddaje do dyspozycji szereg unikatowych funkcjonalności i usług opracowanych przez zespół badań i rozwoju firmy Texa, takich jak „rozwiązane problemy smart”. Teraz funkcja ta jest jeszcze bardziej przydatna, ponieważ umożliwia mechanikowi korzystanie z prawdziwego przewodnika diagnostycznego. Bezpośrednio z portalu „rozwiązane problemy”, za pomocą zaledwie trzech przycisków, można uzyskać dostęp do dokumentacji technicznej zawierającej schematy elektryczne i biuletyny czy „link podzespołów”, który umożliwia analizę uszkodzonego elementu wskazanego na schemacie elektrycznym, i wykonać „test komponentu”. Pozwala to pozyskać dodatkowe i cenne dane, które doprowadzą nas do rozwiązania problemu w możliwie najkrótszym czasie. Texa pracuje również nad wprowadzeniem funkcji polegającej na interakcji głosowej z narzędziem Axone Nemo. Dzięki systemom semantycznym Axone Nemo rozpozna słowa wypowiedziane przez mechanika w zakresie wyboru pojazdu i systemu w pojeździe.
„Właściwe rozwiązanie znajdziesz w ciągu kilku sekund – nawet w przypadku trudnych problemów” – slogan najnowszej propozycji firmy Bosch jawi się frapująco, odkąd dostawca wsparcia diagnostycznego opracował innowacyjny algorytm, który dostarcza instrukcje napraw zweryfikowane przez fachowców firmy. Dane przechowywane w „EBR – Znane błędy online” opisują prawdziwe przypadki, z jakimi spotykają się serwisy samochodowe. Poprzez możliwość wyszukania wpisanego tekstu następuje szybki dostęp np. do kodów błędów, symptomów lub komponentów. Wspólna struktura każdej instrukcji ułatwia proces naprawy. Dość powiedzieć, że już teraz dostępnych jest 500 000 instrukcji do pojazdów, opisów „przypadków warsztatowych” – i ta baza danych rośnie z dnia na dzień! Nieodzowną składową architektury oprogramowania ESI[tronic] 2.0 jest możliwość zgłoszenia feedbacku. Na dole każdej instrukcji znajduje się okno pozwalające na wyrażenie opinii na temat przydatności danej wskazówki w procesie naprawy. Najpopularniejsze instrukcje pokazują się jako pierwsze na samej górze.
Podobnie prezentuje się walor portalu Hella Techworld. Łączy on w sobie obszerną wiedzę ekspercką z informacjami technicznymi dotyczącymi problemów pojawiających się przy przeglądzie lub naprawie samochodu. Hella Techworld zawiera ponad 1 200 praktycznych wskazówek dotyczących diagnozy i napraw dedykowanych konkretnym pojazdom, liczne filmy techniczne związane z głównymi obszarami działalności Hella – oświetleniem, elektryką, elektroniką, systemami termicznymi.
– Nasz portal jest dostępny pod adresem www.hella.com/techworld. Udostępniliśmy go w 2013 roku i od tego czasu korzysta z niego ponad 2000 osób – przybliża propozycję Marcin Rozner, dyrektor marketingu i zarządzania produktem Hella Polska Sp. z o.o.
Trwają intensywne prace, by jeszcze bardziej ułatwić dostęp do instrukcji – bo bez potrzeby logowania się. Tym samym zniknie bariera limitująca dostęp, a sam portal działać będzie niczym wsparcie non-profit. Najważniejsze w tym będą dostęp do materiałów przez wyszukiwarki i kompatybilność portalu z urządzeniami przenośnymi. Testy wersji polskiej już w grudniu.
Rafał Dobrowolski
Fot. Hella, Integra, Texa, Magneti Marelli
Komentarze (0)