Prawo

Prawo

8 miesięcy temu  26.03.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Nowa usługa na rynku. Kancelaria odkupi roszczenia warsztatu. Jak to działa?

Wśród licznych wyzwań, z którymi mierzą się na co dzień właściciele serwisów blacharsko-lakierniczych, jednym z największych są spory z towarzystwami ubezpieczeniowymi. Chodzi tu oczywiście o zaniżone często wyceny napraw pojazdów powypadkowych.

Część warsztatów godzi się na zaniżone stawki, inne szukają sprawiedliwości w sądzie, co jednak generuje pewne koszty i przede wszystkim zajmuje czas. Ciekawie jawi się w tym konkrekście nowa oferta Kancelarii ROK-KONOPA i Wspólnicy.

- Oferta Kancelarii to hybryda eksperckich usług prawnych realizowanych poprzez prowadzenie dla klientów sądowych sporów przeciwko towarzystwom ubezpieczeń w sprawach wyższych niedopłat oraz – co realizuje wraz z nowym wspólnikiem – możliwości sprzedaży przez serwisy „małych” roszczeń, których kumulacja często powoduje zatory finansowe w warsztatach - mówi w rozmowie z warsztat.pl Magdalena Rok-Konopa, która prowadzi kancelarię obsługującą branżę motoryzacyjną w zakresie napraw powypadkowych i sporów z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi.

Jak dodaje, prezentowane propozycje są wyrazem świadomości problematyki niedopłat do odszkodowań w serwisach naprawczych. Z doświadczenia kancelarii wynika, że większość kosztorysów serwisów jest korygowana. Najczęściej korekta dotyczy stawki za roboczogodzinę, ale także czasochłonności i zakresu technologicznej naprawy. Coraz częściej także ubezpieczyciele pozostawiają niewielkie kwoty niedopłat – kilkuset złotych, które w perspektywie skali stanowią koszt serwisu.

- Możliwość sprzedaży takich roszczeń to rozwiązanie, które pozwala warsztatowi na szybkie uzyskanie środków finansowych, brak konieczności wszczynania postępowań sądowych dla niewielkich kwot niedopłat do fv oraz możliwość korekty wystawionych faktur vat, w tym należności podatkowych - dodaje Magdalena Rok-Konopa.

Kancelaria ROK-KONOPA i Wspólnicy kontynuuje także obsługę klientów poprzez prowadzenia procesów sądowych, jednak rozszerza swoje usługi o wszystkie roszczenia, z którymi warsztat może wystąpić do ubezpieczyciela, jak również zaliczkuje i pokrywa opłaty sądowe w imieniu Klienta, co skutkuje poprawą rotacji sprawy (przyspiesza jej złożenie w sądzie) oraz w znacznie mniejszym stopniu angażuje serwis w proces sądowy.

- Doskonała znajomość branży, wąska specjalizacja w dziedzinie prawa odszkodowań komunikacyjnych oraz nowa oferta dla serwisów stanowią ciekawą inicjatywę i rozwiązanie dla tej gałęzi rynku - podsumowuje nasza rozmówczyni.

Czytaj także:
 "Sprawy sądowe to część tego biznesu". Akceptowalna stawka? 140 zł za roboczogodzinę!  [WYWIAD]

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony