Prawo

Prawo

ponad rok temu  28.11.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

PIM dla Sędziów

Pod koniec września br. w budynku Sądu Gospodarczego w Warszawie odbyła się konferencja poświęcona „praktykom likwidacji szkód w pojazdach z umowy ubezpieczenia OC na etapie przedsądowym i przed sądem”. Pośród poruszanych tematów dominował wynajem samochodów z OC sprawcy, a także problemy z rozliczaniem kosztów użytych do naprawy części.


Gościem honorowym konferencji był poseł Józef Zych, który przybliżył uczestnikom proces konsultacji przepisów prawa z punktu widzenia sejmowej Komisji Nadzwyczajnej do praw zmian w kodyfikacjach i propozycji zmian dotyczących ubezpieczeń.
O obsłudze klienta w procesie wynajmu pojazdu zastępczego mówił Rafał Olszewski, kierownik produktu Wynajem Długoterminowy w wypożyczalni samochodów Express. Artur Piechel, dyrektor Centrum Likwidacji Szkód TUiR Warta SA w Katowicach, opowiedział o najnowszych zmianach w procesie likwidacji szkód w Warcie, które mają na celu zwiększenie liczby zawartych ugód.
Prezentację dotyczącą rynku produkcji części zamiennych w Polsce przedstawił Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. Dyrektor Biura Assistance Grupy PZU, Grzegorz Goluch, mówił z kolei na temat „Naprawy pojazdów – projekty PZU S.A.” Uczestnicy konferencji poznali również wyniki badania opinii publicznej „Polacy o częściach zamiennych i pojeździe zastępczym”, których prezentacja wywołała poruszenie na sali i burzliwą dyskusję.
Blok Polskiej Izby Motoryzacji dotyczył m.in. likwidacji szkód w pojazdach z perspektywy warsztatów naprawczych, z naciskiem na bezpieczeństwo. Należy bowiem pamiętać, że auta po naprawie wracają na drogi, stanowiąc realne zagrożenie dla przechodniów i innych uczestników ruchu, gdy nie są w pełni sprawne. Na potwierdzenie tej tezy PIM zaprosił do wystąpienia kilku ekspertów, m.in. Dariusza Rudnika, kierownika Centrum Badań Materiałowych i Mechatroniki Instytutu Transportu Samochodowego. Prelegent przedstawił wyniki badania części mechanicznych bezpośrednio odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. Okazuje się, że ponad 70% badanych części zamiennych dostępnych na rynku nie spełnia wymogów jakościowych.
W naprawie powypadkowej istotna jest również sama technologia naprawy, o czym przekonywał Wojciech Merło, kierownik Programu Zarządzania Naprawami Powypadkowymi, Volkswagen Group Polska. Michał Małkowski, dyrektor serwisu blacharsko-lakierniczego i prezes zarządu Mazowieckiego Centrum Likwidacji Szkód, przyjrzał się kwestii napraw powypadkowych z perspektywy serwisów blacharsko-lakierniczych. Wystąpienie to obnażyło trudy warsztatów naprawczych, które z jednej strony muszą ciągle inwestować i podnosić jakość swoich usług, a z drugiej – nie mogą liczyć na godziwe wynagrodzenie za swoją pracę. Jasno zostało powiedziane, że stawka za roboczogodzinę od dziesięciu lat pozostaje na niezmienionym poziomie, w odróżnieniu do kosztów, które tylko rosną. Dodatkowym problemem jest brak wykwalifikowanych pracowników, którzy jeśli tylko zostaną wyszkoleni, chętnie emigrują za granicę.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony