Prawo

Prawo

ponad rok temu  02.02.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Pojazd ze orzeczoną szkodą całkowitą - tylko do kasacji?

Pojawił się już projekt przepisów dotyczący technicznej szkody całkowitej. W dużym skrócie, fakt szkody ma być stwierdzany przez rzeczoznawcę samochodowego. Pojazd, wobec którego taka szkoda zostanie stwierdzona, będzie musiał zostać skierowany do stacji demontażu pojazdu.

Celem rozwiązań jest zapobieganie naprawom i „wracania” na rynek pojazdów po poważnych wypadkach, których użytkowanie zagraża bezpieczeństwu i kierowanie ich po prostu do recyklingu. Ma też na celu ograniczenie nadużywania „szkód całkowutych” przez ubezpieczycieli.

O sprawie informuje Związek Dealerów Samochodów, który brał udział w konstultacjach na ten temat. Biuro Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców przygotowało projekt, który będzie teraz podlegał dalszym konsultacjom. - A następnie – miejmy nadzieję – zostanie złożony jako inicjatywa ustawodawcza - zaznacza ZDS.

na podstawie: zds.org.pl

Komentarze (9)

dodaj komentarz
  • ~ drekson 9 ponad rok temu A co do historii pojazdu... to jeśli szkoda jest częściowa, to czy takie sprawdzenie auta po numerze VIN wykryje problemy - https://www.historiaszkod.pl/... ? Da się coś przed tym ukryć? Mam na myśli poważne wady. Na ile to realne?
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Nick 8 ponad rok temuocena: 100%  Proszę mieć na uwadze , że występuje szkoda całkowita techniczna i szkoda całkowita ekonomiczna .Szkody całkowite sprzyja przekrętom na rynku aut używanych . Po uregulowaniu prawnym definicji ,, Szkoda całkowita ,, wyeliminuje to samochody z dalszego użytku po niefachowych naprawach tak zwanych korkociągach i przeszczepach .
    oceń komentarz 1 0 zgłoś do moderacji
  • ~ bolo2 7 ponad rok temu w moim aucie,takim dodatkowym ,na zakupy 2003r, Pzu zrobiło szkodę całkowitą po drobnej stłuczce-chłodnica,reflektory. Czyli co ,teraz mielibyśmy go zezłomować? Mamy swój serwis samochodowy,zrobiliśmy auto na tip top, dalej jeździ.Ale może robią to pod handlarzy,bo wtedy po tej stłuczce natychmiast zadzwonił do mnie jakiś oszołom twierdząc że dostał namiar od PZU i jedzie już po moje auto bo jest wystawione na jakiejś platformie.Dostał "miłe słowo" spier.... a PZU pismo od prawnika,że udostępnili moje dane nie wiadomo komu i próbowali super auto opchnąć bez mojej wiedzy
    oceń komentarz 0 0 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ chriss 6 ponad rok temu ZDS bierze udział w pracach z których ma zyski. Brawo!!!
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ szkoda , że szkoda czałkowita 5 ponad rok temu U to panowie z branży zajmującej się szybką naprawą ( przekładką numerów vin ) pójdą na bezrobocie ? Co za rząd nawet tych biednych złodziei chce wykończyć . Ciekawe czy lobby firm ubezpieczeniowych na to pozwoli ?
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ i tyle 4 ponad rok temu Teraz piszą o szkodzie technicznej a potem w czasie procedowania ten zapis zniknie i zostaniemy z głowa w nocniku.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ KaroL 3 ponad rok temu Znowu próbują utrudnić nam życie, co za kraj
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Daniel Trojak 2 ponad rok temuocena: 100%  Mowa o szkodzie całkowitej technicznej a nie szkodzie całkowitej ubezpieczeniowej - ekonomicznej. Proszę rozróżniać te dwa pojęcia .
    oceń komentarz 4 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Łysy 1 ponad rok temuocena: 100%  Lekko wgnieciony błotnik tył,odarty zderzak- koszt naptawyzgodnie ze sztuką 25000, autowartości 5000( szkoda całkowita) 20 puknięć młotkiem trochę sprayu i auto nadal jeździ,a czemu miało by iść na złom?
    oceń komentarz 3 0 zgłoś do moderacji
do góry strony