Prawo

Najważniejsze wiadomości

ponad rok temu  28.09.2022, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 4 minuty

Przemysł motoryzacyjny główną ofiarą globalnego kryzysu półprzewodników
Strona 2 z 2

Od 2021 roku autonomia w zakresie półprzewodników jest daleko poza zasięgiem Europy

W opinii Allianz Trade, decydenci mogą jednak zapewnić ukierunkowane wsparcie, pamiętając o następujących kwestiach:

• Wsparcie powinno koncentrować się na segmentach, w których Europa jest zarówno dużym rynkiem produkcyjnym, jak i końcowym, tj. motoryzacyjnym, a nie elektroniki użytkowej.

• W związku z tym, motywacja do przyciągania super zaawansowanych zakładów produkcyjnych jest niewielka. Potrzebne są jednak naturalne i ekonomicznie uzasadnione bodźce, które pomogą zwiększyć udział produkcji półprzewodników klasy przemysłowej i motoryzacyjnej. W Europie działają trzy z największych na świecie firm produkujących półprzewodniki dla przemysłu motoryzacyjnego, które korzystają z połączenia produkcji zewnętrznej (w Azji) i własnej, często europejskiej. Decydenci powinni przechylić szalę we właściwym kierunku, aby inwestycje lokalne miały większą wartość niż outsourcing w Azji.

• Istniejące plany zwiększenia produkcji półprzewodników w Europie nie pomogą rozwiązać problemu kontynentu, ale krokiem we właściwym kierunku jest rozpoczęcie wspólnych przedsięwzięć.

Ilustracje: Allianz Trade

GALERIA ZDJĘĆ

Przemysł motoryzacyjny główną ofiarą globalnego kryzysu półprzewodników

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony