Czy dilerzy samochodów będą zobowiązani do samodzielnego odbioru od klientów aut ze zgłoszoną usterką? Chodzi oczywiście o auta na gwarancji.
Takie obawy, po analizie projektu nowelizacji regulacji prawnych dotyczących naprawy bądź wymiany wadliwych towarów, ma Związek Dealerów Samochodów. ZDS wystosował pismo do Ministerstwa Sprawiedliwości w tej sprawie.
Jak podaje na swoich stronach ZDS, omawiany zapis ma regulować kwestie związane z żądaniem naprawy lub wymiany towaru przez konsumenta w przypadku, gdy zakupiony przez niego towar jest niezgodny z umową lub wadliwy. Nowela przewiduje dodanie do ustawy z 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta artykułu 43d. Nasze wątpliwości budzi szczególnie ust. 5 ww. przepisu o następującej treści:
5. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta na swój koszt towar podlegający naprawie lub wymianie.
- W naszej ocenie treść nowelizacji nie wzięła pod uwagę możliwości wystąpienia znaczącej uciążliwości respektowania ww. zapisu w przypadku dealerów samochodów. Dodatkowe utrudnienie w prowadzeniu interesów dla branży, która nadal odczuwa skutki pandemii COVID-19 jest niedopuszczalne, zwłaszcza ze strony ustawodawcy. Proponowane zmiany według ZDS nadmiernie uprzywilejowują konsumentów, a w niektórych aspektach w ogóle nie biorą pod uwagę sytuacji przedsiębiorców - czytamy na stronach związku.
na podstawie: zds.org.pl
fot. zds.org.pl
Komentarze (3)