Prawo

Prawo

26 dni temu  30.08.2021, ~ Administrator   

Serwisy będą zobowiązane do gwarancyjnego odbioru auta z awarią?

Czy dilerzy samochodów będą zobowiązani do samodzielnego odbioru od klientów aut ze zgłoszoną usterką? Chodzi oczywiście o auta na gwarancji.

Takie obawy, po analizie projektu nowelizacji regulacji prawnych dotyczących naprawy bądź wymiany wadliwych towarów, ma Związek Dealerów Samochodów. ZDS wystosował pismo do Ministerstwa Sprawiedliwości w tej sprawie.

Jak podaje na swoich stronach ZDS, omawiany zapis ma regulować kwestie związane z żądaniem naprawy lub wymiany towaru przez konsumenta w przypadku, gdy zakupiony przez niego towar jest niezgodny z umową lub wadliwy. Nowela przewiduje dodanie do ustawy z 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta artykułu 43d. Nasze wątpliwości budzi szczególnie ust. 5 ww. przepisu o następującej treści:

5. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta na swój koszt towar podlegający naprawie lub wymianie.

- W naszej ocenie treść nowelizacji nie wzięła pod uwagę możliwości wystąpienia znaczącej uciążliwości respektowania ww. zapisu w przypadku dealerów samochodów. Dodatkowe utrudnienie w prowadzeniu interesów dla branży, która nadal odczuwa skutki pandemii COVID-19 jest niedopuszczalne, zwłaszcza ze strony ustawodawcy. Proponowane zmiany według ZDS nadmiernie uprzywilejowują konsumentów, a w niektórych aspektach w ogóle nie biorą pod uwagę sytuacji przedsiębiorców - czytamy na stronach związku.

na podstawie: zds.org.pl
fot. zds.org.pl

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 2
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (3)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Ander 3 23 dni temu Trzeba oddać sprawiedliwość że klienci mataczą zgłaszając awarię, zapominają o różnych błahostkach, sprawach typu "jazda na kropelce", wlane przez pomyłkę inne paliwo itp a później żądają napraw w ramach gwarancji. A serwis jest "między młotem a kowadłem", jeżeli da się zwieść opowieściom klienta to Gwarant - importer nie zapłaci i koszty pokrywa serwis. Jak serwis udowodni winę klienta to klient próbuje wycofać zgłoszenie twierdząc że nie ma pieniędzy wielokrotnie wyzywając serwis od złodziei chcących go okraść ...
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Shopen 2 24 dni temu Sytuacja z serwisu aso. Nie powiem jakiego bo mnie ford pozwie. W aucie dostawczym po 15000km pada wtrysk. Nowa generacja i wtrysków brak cała produkcja na montaż idzie. Czas oczekiwania co najmniej 3 miesiące ale nie na 100% może być dłużej. Całe szczęście użytkownik miał auto w najmie długoterminowym. A gdyby trafiło to się przedsiębiorcy który kupił auto i to jego jedyny sposób zarabiania. Płać leasing i weź kolejny kredyt by przetrwać.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ mechanik rzeszów 1 25 dni temu od zawsze tak pownno byc
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony