Prawo

Prawo

ponad rok temu  30.08.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Serwisy będą zobowiązane do gwarancyjnego odbioru auta z awarią?

Czy dilerzy samochodów będą zobowiązani do samodzielnego odbioru od klientów aut ze zgłoszoną usterką? Chodzi oczywiście o auta na gwarancji.

Takie obawy, po analizie projektu nowelizacji regulacji prawnych dotyczących naprawy bądź wymiany wadliwych towarów, ma Związek Dealerów Samochodów. ZDS wystosował pismo do Ministerstwa Sprawiedliwości w tej sprawie.

Jak podaje na swoich stronach ZDS, omawiany zapis ma regulować kwestie związane z żądaniem naprawy lub wymiany towaru przez konsumenta w przypadku, gdy zakupiony przez niego towar jest niezgodny z umową lub wadliwy. Nowela przewiduje dodanie do ustawy z 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta artykułu 43d. Nasze wątpliwości budzi szczególnie ust. 5 ww. przepisu o następującej treści:

5. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta na swój koszt towar podlegający naprawie lub wymianie.

- W naszej ocenie treść nowelizacji nie wzięła pod uwagę możliwości wystąpienia znaczącej uciążliwości respektowania ww. zapisu w przypadku dealerów samochodów. Dodatkowe utrudnienie w prowadzeniu interesów dla branży, która nadal odczuwa skutki pandemii COVID-19 jest niedopuszczalne, zwłaszcza ze strony ustawodawcy. Proponowane zmiany według ZDS nadmiernie uprzywilejowują konsumentów, a w niektórych aspektach w ogóle nie biorą pod uwagę sytuacji przedsiębiorców - czytamy na stronach związku.

na podstawie: zds.org.pl
fot. zds.org.pl

Komentarze (3)

dodaj komentarz
  • ~ Ander 3 ponad rok temu Trzeba oddać sprawiedliwość że klienci mataczą zgłaszając awarię, zapominają o różnych błahostkach, sprawach typu "jazda na kropelce", wlane przez pomyłkę inne paliwo itp a później żądają napraw w ramach gwarancji. A serwis jest "między młotem a kowadłem", jeżeli da się zwieść opowieściom klienta to Gwarant - importer nie zapłaci i koszty pokrywa serwis. Jak serwis udowodni winę klienta to klient próbuje wycofać zgłoszenie twierdząc że nie ma pieniędzy wielokrotnie wyzywając serwis od złodziei chcących go okraść ...
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Shopen 2 ponad rok temu Sytuacja z serwisu aso. Nie powiem jakiego bo mnie ford pozwie. W aucie dostawczym po 15000km pada wtrysk. Nowa generacja i wtrysków brak cała produkcja na montaż idzie. Czas oczekiwania co najmniej 3 miesiące ale nie na 100% może być dłużej. Całe szczęście użytkownik miał auto w najmie długoterminowym. A gdyby trafiło to się przedsiębiorcy który kupił auto i to jego jedyny sposób zarabiania. Płać leasing i weź kolejny kredyt by przetrwać.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ mechanik rzeszów 1 ponad rok temu od zawsze tak pownno byc
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony