Klimatyzacja

Klimatyzacja

2 miesiące temu  27.03.2020, ~ Administrator   

5 błędów w naprawie A/C [Porady HC-CARGO]
Strona 1 z 2

Oto pięć podstawowych błędów popełnianych podczas wykonywania napraw układu klimatyzacji. Autorem porady jest Krzysztof Grabowski z działu technicznego HC-CARGO.

1. Wymiana uszkodzonego sprzęgła zrywalnego w kompresorach o zmiennej wydajności, gdzie sterowanie ciśnieniem odbywa się z wykorzystaniem zaworu sterującego, bez wykonania kontroli sprawności następujących układów:

  • Zasilania w przypadku silników Diesla

Proponowana czynność: sprawdzenie  korekcji dawki paliwa – tę informację uzyskamy np. w grupie VW odczytując przy użyciu testera „bloki wartości mierzonych” układu zasilania w sterowniku silnika (pod adresem 01).

  • Układu zasilania, zapłonowego w przypadku silników benzynowych oraz zasilanych LPG

Proponowana czynność: sprawdzenie ilości nieprawidłowych zapłonów na poszczególnych cylindrach silnika  spalinowego, sprawdzenie krótkoterminowej oraz długoterminowej korekty składu mieszanki na podstawie informacji sondy lambda.

  • Przekładni pasowej napędu osprzętu silnika spalinowego

Proponowana czynność: sprawdzenie tłumika drgań skrętnych koła pasowego wału korbowego, kontrola zużycia, interwału wymiany paska napędowego osprzętu silnika, sprawdzenie stanu technicznego, interwału wymiany sprzęgła jednokierunkowe OWC i sprzęgiełka alternatora OAD; kontrola rolek prowadzących oraz napinacza paska napędu osprzętu silnika.

  • Dwumasowego koła zamachowego

  • Silnika pod kątem tuningu

2. Montaż nowej lub regenerowanej sprężarki do nieodpowiednio przygotowanego, zanieczyszczonego układu klimatyzacji.

    Przed montażem należy wykonać następujące czynności:

  • Odpytanie przy użyciu testera wszystkich sterowników w sieci celem zapoznania się z wygenerowanymi błędami, szczególnie sterownika zarządzającego pracą układu klimatyzacji.

  • Organoleptyczna ocena poszczególnych elementów układu klimatyzacji (przewodów, złączy, skraplacza, parownika) pod kątem czystości, korozji, uszkodzeń mechanicznych, nieszczelności, niefachowych napraw, które odbyły się w historii pojazdu.

  • Dokładna kontrola czystości wnętrza układu pod kątem produktów zużycia, opiłków, zbyt dużej ilości pozostałego oleju, barwnika UV.

Elementy, których nie ma możliwości dokładnego oczyszczenia, przywrócenia ich zdatności typu: skraplacz, zawór rozprężny, dysza dławiąca, osuszacz należy wymienić na nowe.

3.Stosowanie części używanych, niskiej jakości, niewiadomego pochodzenia.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 4

  • 4
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony